Steeds terugkerende pap 3a uitslag

  • claudia

    Hallo allemaal…

    Ik heb voor de 3 de keer binnen een jaar

    pap uitslag gekregen vorig jaar aug was het pap 3b

    begin dit jaar 3a en nu weer pap 3a

    Word morgen weer geholpen eraan en

    Gynecoloog heeft het al over baarmoeder verwijdering

    aangezien ik al 44 jaar ben en het te vaak terug keert

    Vind het wel een eng idee maar dit is ook niet prettig

    steeds weer naar de gynecoloog en steeds weer onzeker

    raak er best gestressed door

    Voor andere dames met dezelfde klachten

    Heel veel sterkte en vooral naar je lichaam blijven luisteren

    Beter een keer voor niks naar het ziekenhuis dan te laat

  • Els

    Anonymous

    Hallo Dames,

    Ik ben opzoek naar mensen die mijn verhaal herkennen, en mij misschien wat antwoorden kunnen geven.

    Ik heb enige tijd geleden hier ook een bericht geplaatst, omdat ik last had van allerlei vage klachten: Pijn rechts onderin de rug en buik en in de zij.

    Hiervoor ben ik bij een gyneacoloog terecht gekomen, en die heeft o.a. een vaginale echo gemaakt, waar niets uit is gekomen en een uitstrijkje gemaakt.

    De uitslag van het uitstrijkje was pap 3a, dus moest een colposcopie ondergaan.

    Uitslag van het bioptje wat weggenomen is was cin 1.

    Gyn wilde even geen behandeling starten, omdat deze minimale afwijking waarschijnlijk uit zichzelf weer zou verdwijnen.

    Wel moest ik om de 3 maanden voor een controle uitstrijkje komen.

    Nu ben ik afgelopen februari 2009 in verwachting geraakt, en bleef mijn uitstrijkje in de zwangerschap steeds pap 3a.

    Na de bevalling van mijn mooie zoontje op j.l. 7 oktober, moest ik eind november weer voor een uitstrijkje, en wederom weer pap 3a.

    Heb afgelopen 23 december weer een colposcopie ondergaan, en de uitslag daarvan hoor ik morgen.

    Er zaten wel wat kleine witte stipjes op de baarmoederhals, die de gyn kon zien tijdens de colposcopie..maar gaf te kennen dat dit wel bij het beeld pap 3a kan horen.( Had ik bij de vorige colposcopie nog niet ).

    Ik ben eigenlijk tijdens de zwangerschap van mijn klachten in de onderbuik en onderrug afgeweest, maar sinds een week of twee heb ik weer pijn rechts onderin mijn rug, straalt uit naar mijn bil, en staartbeentje misschien een beetje vreemd maar het lijkt soms wel of er een pijnlijk drukkend gevoel diep van binnen naast mijn anus zit.. heel raar.

    Mijn vraag is, want het is een heel verhaal geworden..herkent iemand deze klachten en kunnen ze gerelateerd zijn aan afwijkingen aan de baarmoederhals?

    Mijn gyn is hier niet helemaal duidelijk over..

    Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal, en eventuele tips of ervaringen.

    Groeten Sefanja

  • Els

    Ik heet els ,heb vandaag te horen gekregen dat ik geopreerd moet worden ,omdat ik PAP3A Baarmoederhalskanker hebt ,ik sta verstelt en vol vragen ,nooit iets gevoel pijn of zo ,wel wat buikpijn af en toe en normale rugklachten ,ben ook 57 jaar .Dus linkt mijn klachten aan mijn leeftijd dacht ik .Ik weet niet hoe ik mijn gevoel moet beschrijven maar kan geen vinger op leggen ,dat je te horen krijgt niet kwaadaardig of dodelijk ,maar moet met spoed eruit ( verwijdert ) worden .Moet binnen 14 dagen onder algeheel narcose onder het mes ! Ik heb alle onderzoeken al gehad biopje ,camera erin .Ben erg angstig voor alles ,hoe krijg ik mezelf de komende dagen rustig ,weet ik nog niet .bedankt dat ik mij verhaal mocht delen .En eigenlijk wil de operatie niet ondergaan .grt ELs  8-2-2018

  • marleen

    Hallo allemaal,

    Ik heb even een vraagje…

    Sinds 2016 heb ik elke 6 maanden een uitstrijkje laten maken ivm meerdere malen pap3A uitslag en 1 keer pap 2. Ook een keer de cin2 gehad. Ik blijf ook continu flinke Contactbloedingen houden. Wat ik ook erg vervelend en gênant vind. Persoonlijk vind ik nu ik al 3 jaar aan het emmeren ben het wel een keer genoeg en wil ik er iets aan laten doen. Ik wordt er namelijk erg onzeker van. Mijn gyn blijft het maar opschuiven en wil ook nu (na wederom een pap3A) weer een jaartje afwachten. Ik heb nog een kinderwens en daarom wil zij geen ingreep laten doen.

    Wat is jullie ervaring/ advies? Alvast bedankt…..