pap 3b cin 3

  • ris

    hallo , ik ben ris en ben ook mama van 36 jaar van een lieve zoon van 11 jaar ,

    ik heb eerst uitstrijkje gehad en was pap 1 toen moest ik later weer eens gaan toen was het pap 2 en nu al pap 3a en weet niet wat mij overkomt , maak mij ook vreselijke zorgen aangezien ik ook het hpv virus heb opgelopen , nu meost ik eerst 6 weken w8ten op een afspraak bij mijn gynocoloog en nu kan ik volgende week dinsdag al terecht dat is dan weer een gerust gevoel , van mij mogen ze mijn baarmoeder eruit halen want ik heb geen kinderwens meer , kan het ook zijn dat het al buiten mijn baarmoeder zit vraag ik mij dan af? ik lees zulke rotverhalen op internet ? weet niet eens of ik ook van die cin 1 of 2 of 3 heb , pap 3a klinkt al zo van ik heb kanker , kan iemand mij gerust stellen of mij meer advies geven? gr ris

  • mery

    hallo

    ik ben voor het eerst met ui strijke naar de dokter gegaan ik had bloed verlies en vond vreemd nou had ik toen pap 3a,

    met een biop was de cin 1 ik ben toen zo ge schrokken en bij behandeling aan gestipt voor het bloeden snacht kreeg ik echter weer een bloeding en moest trug kreeg pillen voor het bloeden al om al was ik heel erg ge schrokken en heb dus langer gewacht met de tweede uit strijk dus stom want daar kwam uit dat ik nu pap 3b had nu moet ik dus daar dat weefsel weg halen nou ben ik dus doods bang dat mijn cin hoog is mijn vraag is eigenlijk welke cin komt het meeste voor bij pap 3b want ik word volgende week geholpen al maar dan is het af wachten op de cin welke cin komt daar het meeste bij voor ? ik ben al moeder en 30 jaar maar begreep dat de kans er in zit dat ik dan ook mischien geen kinderen meer kan krijgen wie kan mischien al mijn vragen beantwoorden ? vriendelijke groet mery

  • ellesdw@hotmail.com

    Hoi Mery,

    Uit mijn uitstrijkje kwam Pap3B en vervolgens CIN 3, is wel even schrikken, vervolgens meteen de lisexcisie behandeling gehad. Mocht je ook CIN 3 hebben dan moet je je niet teveel zorgen maken, het is een voorstadium en goed te behandelen. De behandeling valt echt ontzettend mee, voel je bijna niks van en duurt maar een kwartiertje. Ik zou me niet te gek laten maken door alles wat je online leest.

    Ik moet 2 feb weer terug voor een nieuw uitstrijkje, hopen dat alles weg is gebleven.

    De arts heeft mij juist verteld dat vrouwen na zo'n behandeling soms juist sneller zwanger raken aangezien er een laagje slijm is weggehaald en men dus sneller en makelijker zwanger zou kunnen worden.

    Sterkte ermee!!

    Groetjes

    Elles

  • Chantal

    Hoi Yarieke,

    Hoe is het nu met je?

    Ik zit nu midden in het proces dat jij beschrijft in je verhaal.

    In november heb ik een uitstrijkje laten maken in het kader van het bevolkingsonderzoek, daar kwam pap2 uit.

    Dus na een half jaar weer opnieuw een uitstrijke, dit heb ik eind mei jl. laten maken en de uitslag daarvan was pap3b.

    Naar aanleiding daarvan naar de gyn. doorverwezen en deze heeft 2 biopten genomen en hiervan heb ik afgelopen vrijdag de uitslag gekregen.

    Cin3, dus dat was wel even schrikken.

    Ik ga nu eerst op vakantie met mijn gezin maar daarna staat mij een operatie te wachten om het “aangetaste” gebied te verwijderen.

    Ik herken je verhaal dus echt heel erg maar was wel benieuwd hoe het nu met je gaat, ik hoop dat het goed gaat met je.

    Groetjes

    Chantal

  • liz

    Pap 3a werd biopt met cin2 bleek na een lis toch cin3.

    Blij dat het achter de rug is. Over half jaar weer check.

    Over de virusvragen…. Virus heb je…dat kan niet weggehaald, dus je partner kan je niet opnieuw besmetten…je bent gewoon drager. Overigens is er niets bekend over mannen en last van HPV voor zover ik weet. Gezien dat 90% van de mensen het heeft is non worden het enige alternatief. Kortom eens het virus altijd het virus, daarom blijf je onder regelmatige check. Maar meiden…allemaal preventief…. Dus zodat kanker geen kans krijgt. Prachtig toch.

    Onderzoek en behandeling niet tof, maar voor een goed doel!!

  • Ikke1980

    Hallo,

    Ik wil hier ook even reageren, dit omdat ik mijn verhaal gewoon even kwijt moet en misschien heeft iemand er iets aan. Ik zie wel dat het al een jaar geleden is dat hier iemand heeft gereageerd, maar misschien dat iemand het toch nog leest.

    2 Maanden geleden had ik een vaag vermoeden dat er iets `mis` was en heb een uitstrijkje op verzoek laten doen (ben 33 en nog nooit een oproep gehad). Na 2 weken kon ik bellen voor de uitslag en ik had deze datum ook in mijn agenda gezet. Echter het liep even anders. Minder dan een week later had ik de assistente van de huisarts aan de telefoon die me vertelde dat het uitstrijkje helemaal niet goed was en ik naar de gynaecoloog moest. Toen ik vroeg wat er aan de hand was zei ze dat ik pap 3b had. Ik wist niet wat dat betekende en vroeg haar dan ook wat dat was. Toen zei ze me dat ik maar even moest gaan googlen…

    Binnen 2 weken lag ik bij de gyn en die heeft eerst gekeken en toen ook een biopt genomen. Hij zei me ook dat het er echt niet goed uit zag en ik binnen 2 weken geopereerd zou moeten worden. Ik zou naar de anasthesist moeten en dan zou ik geopereerd worden, hij dacht dat hij het met een lis excisie nog wel kon doen, maar moest wel onder algehele narcose.

    Binnen 2 weken heeft het ziekenhuis mij geprobeerd te bellen, maar omdat ik gewoon aan het werk was, heb ik deze oproepen gemist. Pas toen ik zelf belde kreeg ik ook een afspraak om te komen voor de operatie.

    De dag van de operatie was ik zelf eigenlijk niet heel erg gespannen, ze zouden wat er ook zat weg gaan halen en dan zou ik er toch van af zijn??

    Maar het liep even anders. Ik kwam bij uit de narcose en keek op de klok. Het eerste dat me opviel was dat het gewoon 3 en een half uur later was dan toen ik naar binnnen ging, terwijl de ingreep maar een kwartier zou gaan duren. Toen ik weer op zaal lag kwam de arts binnen en zei het was idd maar goed dat je onder narcose was en over 2 weken wil ik dat je terug komt, want ik heb een heel groot deel weg moeten halen en ik heb dan ook een aantal hechtingen moeten zetten.

    Dat was wel even schrikken!

    Nu is het dag 5 na de ingreep en ik voel me op zich redelijk. Alleen ik ben heel vaak misselijk en ik heb nog wel buikpijn. Het vloeien viel me eerst vies tegen, en nu valt het me eigenlijk heel erg mee.

    Nu wachten tot 9 oktober, dan weet ik weer meer…. Hoop ik dan tenminste. Van mij mag het allemaal wel over en voorbij zijn, want ik voel me op zich redelijk, alleen de onzekerheid is slopend!

    Ik wil degenen die het gelezen hebben bedanken en voor degenen die er nu ook net als ik midden in zitten… Heel veel sterkte!

  • Jolien

    Hoi Ikke1980, Heb jij je uitslag inmiddels al gehad?

    gr. Jolien