preventief mijn baarmoeder laten verwijderen

  • brigitte

    hallo Allemaal,

    op 15 april 2009 is mijn baarmoeder-hals en mond verwijderd. ik ben nu 37 jaar

    Ik had al klachten vanaf mijn 22 wet ik nu het klinkt erg raas maar alles valt nu op zijn plek.

    het begon met een zware bacteriele infectie en uitstrijkjes pap 2 toen ik dus 22 was

    dokers zeiden dat ik geen kinderen kon krijgen ach op die leeftijd boeit je dat nog niet.

    wat me op viel is dat ik na die tijd altijd zwaar mensrueerde en ook lang soms wel 14 dagen.

    ook orgasmes deden erg pijn maar ik dacht eerlijk gezegd dat dat vrij normaal was.

    gelukkig heb ik een dochter gekregen toen ik 28 was heerlijk ben er erg blij mee.

    door dat mijn dochter geboren is eis wel mijn huwelijk stuk gelopen maar daar zit ik totaal niet mee als mijn ex het niet wil is hij het ook niet waard om bij stil te blijven staan toch.

    In de llop der jaren werden de klachten erger.

    ondertussen ben ik opnieuw getrouwd en wilde mijn man en ik graag een kind. maar het probleem was dat ik steeds meer menstrueerde en steeds meer pijn kreeg ook overdag en s nachts onder in mijn buik en rug.

    elke vakantie bloede ik leeg. letterlijk was een wandeled lijk dat steeds dikker werd van het vreten. ik ben een eter als ik pijn heb.

    ook merkte mijn man en ik dat er vaak een vreemd luchtje hing daar beneden. 2 jaar geleden toch naar de gyn gegaan na allerlei onderzoeken hormonen en pillen die alleen maar de klachten verergerde 4 gyn's verder liep het uit de hand met opstaan kwam het er met gutsen uit mijn dochter zag het en vroeg mama ga jij dood.

    mijn man en ik keken elkaar aan en dachten nu is het genoeg. weer terug allerlei onderzoeken gehad en weer een andere gyn tja die praktijken zijn tegenwoordig groot.

    hebben we geeist dat ik alleen nog maar bij hem kwam hij was accoord en de hele rataplan weer opnieuw gedaan echo's uitstrijkjes enz. enaz.

    deze gyn zei ik wil een ding nog proberen en als dit niet lukt gaat hij eruit. ik was zo opgelucht echt waar. de hormonen die ik toen weer kreeg hielpen niet het werd erger.

    dus 15 april was het zover. van te voren vroeg hij nog weet je het zeker ik zei ja mijn man ook hij vond het niet waard om een kindje te krijgen en dan later ziek te worden hij was erg bang dat ik kanker zou krijgen en dat dan mijn dochter hem afgenomen werd en er dus 2 kinderen van elkaar gescheiden zouden worden.

    de operatie is goed verlopen ze hebben het met de kijkbuis gedaan om dat via de vagina niet kon. achteraf bleek dus dat mijn baarmoeder vol kisten zat en ook mijn hals en mond ook waren er holtens die vol ontstekend slijm zaten.

    mijn eierstokken waren 100 % inorde gelukkig heb ik die nog.

    ook zei de gyn dat we de juiste beslissing hebben genomen en dat het een kwestie van tijd geweest en het dus kwaadaardig geworden was

    alles bleek nu goedaardig.

    en het rare van alles is ik heb geen pijn meer bij orgasmes enzo stinkt niet meer en ruikt naar mijn idee lekker fris in zover je het fris kunt noemen he.

    mijn man zegt het ook. ik heb geen klachten meer geen rugpijn en ben al 11 kilo kwijt en ik lijn niet eens. en bonus is natuurlijk dat ik niet meer ongesteld word en ook geen uitstrijkjes meer hoef te maken omdat ze alles eruit hebben gehaald behalve mijn eierstokken

    het enige rare wat ik wel heb is dat als ik emotioneel word of boos krijg ik kippenvel.

    ik ben blij dat ik deze pagina gevonden heb en misschien als er vrouwen zijn die niet weten wat te doen bij twijfel te helpen.

    groetjes Brigitte

  • Noukski

    Dag, mijn naam is Noukski, ik heb vandaag voor de zoveelste keer een miskraam gekregen en ik ben het zat!! Alles wat jij omschrijft heb ik ook, behalve een lieve wolk van een dochter! Ik ben nu 30 en word in mei 31 , elke maand ga ik door een hel!!! Mag ik vragen wie jou gyn was? Zou graag bij diegene een bezoekje brengen en kijken wat jouw gyn zegt over mij?!

    Aangezien dat jouw verhaal zo bekend in mijn oren klinkt?! Please help?! x Noukski