Bloed in afscheiding

  • Monique

    Sinds ongeveer anderhalf jaar heb ik zo nu en dan wat bloedverlies in mijn afscheiding. Het is echter geen helder bloed, maar het is een soort bloedspoortje dat “gevangen” zit in een slijmpropje. Het is meestal tamelijk donker van kleur. Ik heb dit ongeveer eens in de twee maanden, maar nu heb ik dit reeds binnen twee weken twee keer gehad, en ik maak mij ernstig zorgen. De rest van mijn afscheiding is gewoon normaal.

    Ik slik sinds mijn 17e microgynon 30. Mijn eerste uitstrijkje gaf PAP4 aan, hiervoor ben ik destijds behandeld (ze hebben de baarmoedermond bevroren). Sindsdien zijn mijn uitstrijkjes goed geweest, de laatste was 4 jaar geleden. Maar omdat ik blijkbaar aanleg heb, maak ik mij toch bezorgd dat ik baarmoederhalskanker heb. Ik ben nu bijna 39.

    Ik hoop dat iemand hier wat duidelijkheid kan verschaffen. Omdat ik op dit moment in het buitenland zit, kan ik niet naar de dokter.

  • judy

    Monique, ik raad je toch aan om snel een uitstrijkje te laten maken.

    Zoals je zelf al zegt, je hebt in het verleden pap4 gehad, en bloedverlies, hoe klein ook, is een reden om terug naar de gyn te gaan. Het hoeft niets ernstigs te zijn,

    maar het kan wel.

    Het is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar dit moet wel onderzocht worden. Sterkte meid. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

    groetjes Judy

  • Monique

    Bedankt voor je reactie Judy. Ik ben nu naar de huisarts geweest en die heeft een uitstrijkje gemaakt en heeft me doorgestuurd naar de gyn. Daar kan ik (lang leve de wachtlijsten) pas over 6 weken terecht. Huisarts vond het allemaal niet alarmerend, maar hij heeft in de brief geschreven dat hij een “erythroplakie/poliep” dacht te zien op de portio. Na veel gegoogle ben ik wat die portio en de poliep betreft wel bekend, maar erythroplakie was compleet nieuw voor mij. Ik kom het voornamelijk tegen in verband met mondkanker maar voor gynaecologie komt het nauwelijks voor op internet. Weet iemand hier toevallig of dit kwaad kan en wat het precies is, of wat de oorzaak is?

    Uitslag van uitstrijkje heb ik gelukkig al wel over 2 weken, dus dat is in die tussentijd in ieder geval iets.

  • carla

    ook ik had spotting….bloed in afscheiding,vooral na t vrijen…ik had een goedaardige poliep die weggenomen is,en heb er nooit meer last van gehad

  • Monique

    Gisteren kreeg ik goed nieuws: het uitstrijkje dat gemaakt was, was PAP1. Morgen moet ik naar de gynaecoloog om te kijken wat het dan wel is, dat het beetje bloed in mijn afscheiding veroorzaakt, maar dat zal dan wel iets onschuldigs zijn.

    Wat ik iedereen hier nog wil meegeven: als je één keer behandeld bent aan een mogelijk voorstadium van baarmoederhalskanker, betekent het echt niet dat het ieder moment weer terug kan komen. Ik ben een goed voorbeeld wat dat betreft, want nadat ze 9 jaar geleden mijn PAP4 CIN3 behandeld hebben, heb ik alleen nog maar PAP1 gehad. Hopelijk geeft dat mensen die bang zijn voor de toekomst weer goede moed!

  • Monique

    Net naar de gynaecoloog geweest en die zag een klein vlekje op mijn baarmoedermond dat direct begon te bloeden. Ze heeft het aangestipt met zilvernitraat en nu zou het over moeten zijn. Ik zit nu met buikpijn op de bank maar dat zal straks wel minder worden. Het leek in ieder geval totaal onschuldig en het komt vaker voor.

  • carla

    gefeliciteerd monique!

  • Ina

    Ik heb sinds een tijdje rose afscheiding, Dus een teken van bloed in de afscheiding.

    Na het vrijen wordt het erger. Ik ben al eens geholpen aan een vleesboom, Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

    Ben al sinds 7 jaar niet meer ongesteld.Moet ik me hier druk om maken of steld dit niets voor.

    groetjes Ina Eekhof