Lisexcisie

  • marjolein1976

    hey meis,

    super bedankt voor je bericht op deze forum, ik moet het zelf 19 januari ondergaan en na jouw bericht te hebben gelezen kijk

    ik er toch wat positiever tegen aan….bij mij werd er eerst vermeld dat ik pap 3a had toen werd het cin 3 en moet het zo snel mogelijk

    worden verwijdert. dus de 19de ben ik aan de beurt…

    lfs marjolein

  • Kaar

    Hallo,

    Ik moet morgen doorgeven of ik de lis via plaatselijke verdoving laat verlopen of via algehele narcose.

    2 Jaar geleden hetzelfde gehad, via plaatselijke verdoving en zoveel pijn gehad en vreselijke hartkloppingen, dus twijfel me suf wat ik nu moet doen, vooral vanwege de nabloedingen die heviger zouden zijn na de operatie via algehele verdoving.

    Groetjes, Kaar

  • Nicole

    Hallo allemaal,

    In November vorig jaar een uitstrijkje laten maken via het bevolkingsonderzoek. Moest eigelijk al 2 jaar eerder maar dacht bij mezelf dat het nog wel kon en er niet zo veel haast mee was. Het hele jaar al steeds bij de huisarts gelopen met klachten en dat werd steeds doorgeschoven op de pil. Nu bleek achteraf dat dit niet het geval was, had ik toch goed naar mijn lichaam geluisterd.

    In December hebben ze een lis behandeling uitgevoerd na de uitslag te hebben gekregen van PAP 4 CIN 3. Ze hebben 3 grote stukken weggehaald ( baarmoeder mond ). Ingreep viel allemaal reuze mee en was goed te doen. Natuurlijk wel een beetje stressen omdat je niet weet wat er precies komen gaat. Nog 1,5 week last gehad van pijn en moest het rustig aan doen.

    3 maand later weer op controle in Nijmegen en had er al een slecht gevoel bij. Wat bleek, nog steeds PAP 4 met CIN 3. Er was helaas niets veranderd en moest nog een keer een lis behandeling ondergaan. Dit is nu bijna 2 weken geleden en bijna de gehele baarmoederhals is weg gehaald doormiddel van een lis. Nu erg veel last en ben langzaam aan weer aan het werk.

    Merk wel dat ik nu hele dagen buikpijn heb en steeds het gevoel heb dat ik ongesteld moet worden. 

    Morgen krijg ik de uitslag binnen en hoor ik of ze alles weg hebben kunnen halen of niet, mocht dit niet het geval zijn dan zal de baarmoeder weg gehaald moeten worden. Ze hebben aangegeven niet nog iets weg te kunnen halen omdat er niets meer weg te halen valt.

    We blijven positief en het komt allemaal goed, positief blijven.

    Succes voor iedereen die hetzelde te horen krijgt.