Wat zijn de gevolgen van de baarmoederverwijdering?

  • Manuela

    Hier kom ik jullie vragen wat jullie ervaringen over de gevolgen zijn van de baarmoederverwijdering?

    Zijn er de nadele gevolgen? Of juist de voordeel is ?

    Gaarne kom ik met jullie ter gedachten wisselen hoe het dan zou zijn met deze gevolgen, zodat ik meer te weten kom.

    Want ik heb binnen de korte termijn de baarmoederoperatie ( verwijdering ) wegens te veel lange bloedingen zonder het op te houden. Te pijnlijk.

    In 5 maanden lang heb ik 12 dagen geen bloedingen gehad.

    Dat is teveel.

    Komt het jullie ook overeen ???

    MVG Manuela

  • carola

    Hoi Manuela ik las je berichtje hier over baarmoeder verwijdering.

    Mijn baarmoeder is er vorig jaar uitgehaald omdat ik baarmoederhals kanker heb gehad pap 5 nu is alles weer goed (elke controlle blijft wel spannend ) maar ik heb er geen nadelen van ondervonden eingelijk alleen maar voordelen nooit meer ongesteld geen voorbehoedsmiddelen meer slikken en ik ben niks veranderd met daarvoor . Mijn ervaring is dus dat het niet veel veranderd misschien dat er mensen zijn bij wie dat wel is ? maar mijn ervaring is positief.

    heel veel succes ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes Carola

  • Natus

    Hoi Carola,

    Heb jij je eierstokken wel gewoon?of zijn die ook verwijderdt?i.v.m. de overgang?

    Wat fijn om te horen dat jij je nu goed voelt.

    Dan heb ik nog een vraag,controleren ze nu nog steeds door middel van een uitstrijkje welke pap je nu hebt?en heb je je baarmoedermond ook niet meer?

    Wat een vragen he?Hoop dat je ze wilt beantwoorden.

    fijne dag,liefs natus

  • Manuela

    Hoi Carola,

    Gelukkig heb je geen nadelen van de baarmoederverwijdering. Das mooi !

    Ik denk er ook zo precies over de voordelen dat ik binnenkort zal krijgen. Ik zal zeker reuze blij als ik geen pijnlijke bloedingen meer heb.

    Over een paar weken gaat het dus gebeuren met deze operatie. Zenuwachtig ben ik het zeker wel. Ook emotioneel. Alleen doodbang voor narcose ben ik het nummer één. Ik wil niet na de operatie in coma raken….

    Mijn baarmoeder heeft 2 cystes en constante bloedingen. Het ziet er niet goed uit. Dus alleen baarmoeder te laten verwijderen, en de eierstokken niet.

    Ja dankzij jou eerlijke antwoorden ben ik echt :) en vooral opgelucht ! Thanks !

    Groetjes Manuela :)

  • Manuela

    Hoi allemaal,

    Ik heb toevallig gisteravond gehoord dat….als de baarmoeder klaar verwijderd is ( na de operatie ), dan mag je 6 weken niet werken ??? Ook mag je niets veel doen.

    Ojee, dat schrik me wel af…dat 6 weken lang niets veel doen ..

    Komt het ook bij jou ?

    :?

  • Els

    Dat klopt.

    Ik heb niet zelf zo'n operatie gehad maar weet van diverse collega's dat het best een ingrijpende operatie is.

    En niets doen? je laat dat vanzelf wel hoor.

    En het is echt heel belangrijk om de adviezen van de dokter op te volgen om later niet met ‘vermijdbare’ klachten te zitten, dat is echt zonde als je met een paar weken niets doen een goede genezing kunt krijgen.

    Alvast veel sterkte

  • carola

    Hallo Natus

    Ja ik heb mn eierstokken nog dus ik ben niet in de overgang ook mijn baarmoederhals is weggehaald .

    De gyn heeft in januari een uitstrijkje gemaakt toen had ik pap 1 .

    Ik heb vorige week weer een uitstrijkje gehad en ik moet morgen bellen voor de uitslag ik hoop dat het dan weer goed is het blijft spannend.

    Ik hoop dat je er iets aan heb en heel veel sterkte groetjes Carola

  • Natus

    Hoi Carola,

    Dank je wel voor de uitleg..wel fijn dat de eierstokken kunen blijven zitten,scheelt dan een heleboel ellende en klachten die erbij komen.

    Maar als ze alles verwijderdt hebben,waarvoor moet je dan nog weer uitstrijkjes maken?

    Het is dus niet zo dat wanneer je alles kwijt bent,je nog geen verkeerde cellen kunt ontwikkelen?

    waar kunnen die cellen dan nu gaan zitten?

    waar nemen ze het uitstrijkje dan van?

    Nou,weer een heleboel vragen en dank je wel voor de uitleg…

    succes voor morgen en hoop voor je dat het dan weer goed is,is weer een last minder dan he?

    denk aan je …liefs natus!!!

  • Manuela

    Bij mij ook gebeurt alleen de baarmoeder. De eierstokken niet.

    Manuela

  • Manuela

    Hallo Carola,

    Hier ben ik weer, Manuela.

    Ik geef je gelijk wat de gevolgen betreft van de baarmoederverwijdering.

    Ik heb tot nu toe geen last meer, heerlijk. De operatie viel wel erg zwaar, na 3 uren lang. Eigenlijk zou anderhalf uur dure. Maar dat is zeer geslaagd en gelukt.

    De operatie werd eerst per kijkbuis ( aantal 4 ) gekeken of de ingreep verder moet behandelen via de buiksnede of vaginale operatie.

    Bij mij gebeurde het dus de laatste daarvan.

    Geen ongesteld meer, geen pijnlijke, gekke hormonale gedoe meer !!!

    Het is echt heerlijk zeg.

    Nu is de 6 weken om. Soms heb ik de last van rugpijnen en / of bij het poepen heb je er ook weer de pijn over.

    Carola, als ik je vragen mag….wat is Pap ???

    Groetje, Manuela