pap3b met ernstige hooggradige dysplasie

  • mp

    Hi ik ben 34 en heb dit jaar voor het eerst een uitstrijkje gehad en werd vrijdag voor pinksteren door de assistente van de huisarst opgebeld dat hij me nog dezelfde dag wilde zien.

    De uitslag was pap3b met ernstige hooggradige dysplasie en hij zou me meteen doorverwijzen naar de gynecoloog. Vandaag gebeld met het ziekenhuis en ik kan nog morgen terecht voor een colposcopie ….een biopt.

    Ik ben me rot geschrokken en met alle dingen die ik op het net lees wordt mijn stress niveau niet minder maar eerder hoger op dit moment.

    Moet ik me nu zorgen gaan maken of moet ik alles rustig op me af laten komen ….zijn er mensen met tips voor me?

    mvgr Mp

  • Natus

    Hoi mp,

    Ja,dat is ook ff schrikken voor jezelf als je dit hoort.Alles gaat er door je heen als je er nog niet eerder mee te maken hebt gehad..

    Er komen ineens allemaal dingen op je af,waar je de betekenis niet eens van begrijpt en dan nog…valt het mee,of valt het helemaal niet mee.

    Nou,er komen nog wel weer dagen,weken dat je in onzekerheid zit,nu gaan ze dit onderzoeken en maar weer wachten,wachten,denken wachten..

    Je kunt het gewoon zo positief mogelijk proberen te bekijken en JIJZELF kunt er op dit moment TOCH NIETS AAN VERANDEREN..

    Ik vind die bioptjes al erg vervelend,maar als je dit leest zul je ze al achter de rug hebben..het nabloeden was ook erger dan je verwacht,maar ja…kan ff duren,maar komt allemaal goed..je moet gewoon zo positief mogelijk blijven,luister wel naar je lichaam ook nu al na de bioptjes,en NEEM JE RUST.

    Geestelijk is dit alles ook een zware periode en daarom is het belangrijk om je rust te nemen omdat je ook niet weet hoe het verder gaat.

    Maar geloof me,hoe raar het ook klinkt,je went er vanzelf aan..

    Ik had in het begin ook zulke onzekere momenten en dan kun je hier gelukkig je verhaal doen bij mensen die begrijpen waar je in zit en maakt niet uit wat je schrijft,schrijf het maar lekker van je af hier zijn er altijd mensen die je erdoorheen proberen te slepen of je raad kunnen geven of je gerust kunnen stellen.

    Ik heb hier al heel veel aan gehad.

    Ikzelf had in december 2007 pap3b met cin III,hebben ze en stuk van mijn baarmoeder verwijderdt,snijranden waren niet schoon,moest in sept. terug maar mag nu volgende week donderdag want heb al een paar keer bloed na gemeenschap gehad(dit was ff in het kort)zit dus ook nog steeds in mijn wachttijd en dat zal nog wel ff duren al met al,iedere keer controle uitstrijkje en dan daar weer op wachten..maar probeer gewoon positief te zijn en te genieten van dit moment .

    Hoop dat je niet veel last hebt gehad vandaag…en doe maar lekker rustig aan.

    Ik duim voor je dat de uitslag meevalt.

    liefs natus

  • mp

    Gisteren ben ik gebeld door de afd gyn voor de uitslag van de genomen biopt…ze vertelde me dat het niet overeen kwam met de uitslag van mijn uitsrijkje en nu willen ze een vervolg onderzoek doen via mijn lies.

    Heeft iemand enig idee wat dat dan inhoudt want ik moet eerlijk zeggen dat ik me nogal zorgen maak vooral omdat ze niet erg duidelijk waren.

  • mp

    Dank je voor je duidelijkheid natus

  • Nance

    Lieve MP,

    Heb je dit niet verkeerd begrepen dat ze verder onderzoek gaan doen via je lies maar dat ze een Lis gaan doen voor verder onderzoek.

    Een lis is de afkorting van lisexcisie en het wordt ook wel een lletz genoemd,ik denk echt dat je het verkeerd begrepen hebt en dat ze een lis gaan uitvoeren en niet via je lies.

    Hahahahaha sorry maar moet er wel even om lachen,dit had namelijk ook een actie van mij kunnen zijn!!

    Bij een lis halen ze stukjes van je baarmoedermond weg d.m.v een brandend lusje (een lis) en zetten ze dat op kweek…weet je al wanneer je geholpen word en of je plaatselijk verdoofd word of ruggeprik of narcose??

    Maar heb je vragen dan zou ik gewoon je gyn bellen,ik kan namelijk altijd bellen voor vragen en dergelijke of als ik iets niet goed begrijp dus gewoon bellen meid en even checken of het inderdaad om een lis gaat.

    Nou hoor het van je he

    Liefs Nance

  • mp

    Ahum blijkbaar dus ook echt iets voor mij om dat verkeerd te hebben begrepen :(

    Ik wordt op de polikliniek geholpen op 26 juni maar over verdoving hebben ze het niet gehad ..morgen zal ik contact opnemen met de afd gyn om toch even rustig verder navraag te doen over hoe en wat tijdens zo'n lis en qua verdoving zal ik ook meteen maar navragen.

    Dank je voor je uitleg Nance

  • Nance

    Hey MP,

    Hoe gaat het nou met je meis??

    Heb je nog contact gehad met je gyn of een assistente??

    Nogmaals het zou ook echt een actie voor mij zijn geweest dus schaam je niet hoor!!

    En lieverd als je de keuze hebt,zou ik het lekker onder narcose laten doen…je gaat een slaapie,wordt wakker en je bent klaar.

    Hou ons op de hoogte

    Liefs Nance