wat is wat

  • belle

    Hallo allemaal,

    Even iets over mezelf, ben 44 en moeder van 4 kids, 3 weken geleden ben ik geopereerd aan een hernia. ( dus narcose ) Toen ik thuis kwam werd ik ongesteld precies op tijd.

    Vorige week na het vrijen een beetje bloed ( nog nooit meegemaakt )

    en ik dacht oohh mischien nawerking van de narcose !!

    Gister na het vrijen weer licht bloedverlies en vandaag nog steeds. Tis niet veel en echt knal rood. Ik ga me nu toch een beetje zorgen maken mede omdat mijn moeder ook baarmoederhalskanker heeft gehad.

    Nu mijn vraagjes……Wat denken jullie kan het van de narcose komen ( of is dat een bekende struisvogel gedachte ?? )

    En wat houden al die pappen in..pap 3 bv

    groetjes belle

  • Natus

    http://baarmoederhalskanker.startpagina.nl/

    Hoihoi,

    Als je op deze link kijkt wordt je heel wat duidelijker,over alles en wat wat betekent.

    Ik zou toch wel even naar de huisarts gaan ECHT DOEN HOOR en dan zal ie je zeer waarschijnlijk doorverwijzen naar de gynacoloog of zelf een uitstrijkje doen.

    Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak bij mijn gynacoloog hiervoor…het hoeft niet direkt iets verkeerds te zijn,kan ook wat anders zijn,maar er is maar 1 van jou en als je kinderen hebt(ik heb er 2)doe het dan voor hun zekerheid…dat doe ik ook.

    Ik heb dan al een niet goed uitstrijkje gehad in december en in januari hebben ze een stukje van mijn baarmoedermond afgehaaldmdaarna was alles wel prima met mij lichamelijk,alleen de snijranden waren niet schoon en nu ineens heb ik ook bloedverlies na gemeenschap of mertk de volgende ochtend dat ik het heb gehad….

    Toch echt ff aan de bel trekken,,,want die struisvogelneiging heb ik ook,maar ik denk dat het niets met de narcose te maken heeft…

    Hou je ons op de hoogte?

    succes en sterkte….liefs natasja

  • belle

    Hai Natasja,

    Ben gister bij de huisarts geweest en hij heeft gelijk een uitstrijkje gemaakt. Wat ook meespeelt is dat mijn moeder op haar 42ste baarmoederhalskanker heeft gehad. Is het trouwens erfelijk ?? Heb geen idee !!

    Vond mijn vraag over de narcose wel grappig en vertelde gelijk dat het er niks mee te maken heeft.

    Moet nu 3 weken wachten ( jemig wat is dat een rot eind ) en een kalender bijhouden waarop ik moet aangeven per dag hoe het met het bloedverlies is.

    Is dat na die 3 weken niet veranderd dan naar de gynacoloog voor een echo.

    Volgens de arts kan het van alles zijn, van de vroege overgang, tot kanker. Ik ga voor de overgang als zou dat wel snel zijn.

    Een kinderwens heb ik niet meer dus dat scheelt alweer.

    Vind het spannend en best wel heeeeeel eng.

    Ben al 8 weken niet aan het werk wegens een hernia en nu dit erbij, tis maar goed dat ik eigen baas ben. Het nadeel van dat thuis zitten is wel dat je heeeeeeeeeeel veel tijd hebt om na te denken.

    Liefs

  • Natus

    Hee belle,

    Super man dat je al geweest bent.

    Ja, dat wachten wordt je er gaar van he?gewoon proberen er niet zoveel aan te denken,al weet ik van mezelf dat het makkelijker lijkt dan het is.

    Maar er zijn hier ook vrouwen die bloedverlies haddem door bijvoorbeel een cyste of vleesboom in de baarmoeder,dit is zeer hinderlijk,maar gelukkig niet levensbedreigend.

    Dus blijven we gewoon positief toch?tot het tegendeel bewezen is..in principe had ik ook geen kinderwens meer,dus mocht het slechter uitpakken dan nu het geval is dan ben ik tevreden met mijn 2 gezonde dochters.

    De oudste wordt dit jaar 11 en de jongste binnenkort 5 en ben weer aan het werk en vind het ook heerlijk dat ik tijd voor mijzelf en mijn werk en hobby`s heb.

    Mijn vriend daarentegen heeft altijd nog een wens gehad,die wilde er altijd graag 1 bij,maar ja,nu ik met dit geconfronteert ben,en aan het denken gezet was heb ik zoiets; Je bent eigenlijk maar een nietig wezen op deze aarde als je zo nadenkt,ik vind het belangrijker om mijn leven te behouden en mijn 2 kinderen zover mogelijk groot te mogen brengen,dus haal dan aan mij part alles er maar uit voor het meer schade toebrengt wat niet meer terug te draaien is.Dat vind mijn vriend gelukkig ook,die vindt ook mijn gezondheid belangrijker,koste wat het kost.

    Toen ik de electroconisatie kreeg,heb ik ook direkt toestemming gegeven om extra weg te laten halen,van mijn baarmoedermond.

    Helaas waren de snijranden niet schoon,maar omdat ik een erge bloeding toen had,hebben ze heel erg moetten branden om die te stoppen dus misschien is het verbrand.

    Maar dat is nog onzeker.

    In de tussentijd dat ik dit had is er van een oud klasgenootje haar vader overleden.

    Die kreeg in januari te horen dat er iets niet goed was en had kanker,zat ook in zijn lever,die ging zo hard achteruit…het half jaar dat ik moest wachten (wat voor mij erg lang duurde)dat ik weer naar de gyn. mocht,heeft hij niet eens levend gehaald.Terwijl ie zo rond de 50 was.

    Wat ik wil zeggen eigenlijk; Wij mogen hier nog zijn en ga lekker nu je tijd over hebt de dingen doen doe je graag wilt doen,of wat je graag wil lezen of weet ik het, waar je normaal geen tijd voor hebt.

    We blijven positief en voor je het weet ben je weer heel veel aan het werk met je eigen zaak(heeft mijn vriend ook,ik weet dat er veel tijd in zitten gaat)een loop je je benen weer uit je kont hahahaha…zie het als een kleine vakantie..en geniet en neem je rust…

    ik hou jou en de rest hier op de hoogte,nog maar 6 dagen en mag ik heen…hou jij ons ook op de hoogte van de uitslag?

    Ben zeer benieuwd…weet zeker dat iedereen hier voor je duimt,inclusief mij…

    doeidoei….knuffel natus

  • sevda

    hoi belle,

    ik vind het reuze lat je langs de huisarts bent geweest.

    neem het zekere voor het onzekere, al is het niets (wat we hopen).

    alles kan zo snel gaan en je kan er beter eerder bij zijn. baarmoederhalskanker is zover ik het weet zeer zelden erfelijk dat kunnen ze pas na een paar controles weten (uit het HPV virus).

    het is een zware tijd wat je meemaakt.

    als je echt ists argwanig hebt dan laten ze je echt geen 3 weken wachten voor de uitslag hoor.

    ik heb maar 2.5 werken moeten wachten en de huisarts belde mij op met het bericht dat ik pap 4 had.

    hoe eerder ze erachter komen hoe beter het te genezen is. ik had 1.5 jaar lang dagelijkse blodingen en 3 a 4 keer hevige blodingen (wel 2 maandverbanden vol in een dag, dit was geen menstruatie) totdat de huisarts eindelijk een uitstreikje deed. die zei maar je bent te jong je hebt niets gewoon onregelmatig bloedverlies.

    ja 1.5 jaar lang heb ik gewacht met alle bijhorende klachten totdat ik het ergste nieuws kreeg en naar de gynocoloog moest. maar ja

    de artsen zijn er voor ons en wij zijn er voor elkaar om elkaar te steunen en te informeren. blijf positief lieverd.

    knuffels en groetjes sevda