Baarmoederverwijdering zonder baarmoederhals en nu pap3a met afwijkingen

  • Miranda

    Hallo allemaal,

    Ik ben een alleenstaande moeder van 41 met twee prachtige kids van 17 en 15. Twee jaar geleden heb ik een baarmoederverwijdering gehad omdat ik constant bloedingen had. De gyneacoloog heeft de baarmoederhals toen laten zitten. Een half jaar geleden moest ik een uitstrijkje laten maken voor het bevolkingsonderzoek. Pap2 met het advies een half jaar later nog eens te herhalen. Afgelopen vrijdag kreeg ik de uitslag Pap3a met afwijkingen en het advies direct door te gaan naar de gyneacoloog, De huisarts vertelde me dat het te behandelen was en ik me geen zorgen moest maken, wat ik dus wel doe.

    Morgen heb ik een afspraak bij de gyneacoloog, gelukkig niet te lang moeten wachten en ik heb de beslissing genomen nu de baarmoederhals helemaal weg te laten halen en niet te laten snijden of branden. Wie heeft hier ervaring mee door eerst de baarmoeder verwijderd te hebben en daarna de baarmoederhals. Ik heb na mijn baarmoederverwijdering alleen maar positieve veranderingen gehad en vraag me af wat de baarmoederhalsverwijdering gaat brengen.

  • lucia van der voort

    Ik moet de baarmoederhals laten korten…..na uitstrijkje, bioptie,colposcopia, weerr geen goed resultaat.

    kan ik die hals er helemaal uitla ten snijden? Het gaat onder plaatstelijke verdoving,ik woon in spaanssprekend land, maakt het er allemaal niet makkelijker op.

    Wat te doen, stukje weg laten halen of alles van de hals weghalen en wat heeft de hals voor zin??Ben 54 jaar, al jaren in overgang,heb het niet meer nodig, maar wil wel onbezorgd leven en niet iedere drie maanden onderzoeken, uitstrijkjes en angst….