conisatie na PAP3a en CIN1

  • Sylvia

    Beste allemaal,

    De gyn heeft vorige week donderdag een conisatie bij mij uitgevoerd. Na pap3a cellen te hebben ontdekt tijdens de nacontrole van mijn keizersnee, heeft hij een colposcopie gedaan en een hapje weefsel weggenomen. Daaruit kwam de uitslag CIN 1. Hij adviseerde toch de conisatie voor alle zekerheid. Nu ben ik een week verder en het lijkt alsof die zeurende buikpijn erger wordt in plaats van minder. Ik heb ook last van mijn onderrug, dit kan natuurlijk komen van de ruggenprik. Ben gisteren al wel weer een ochtend aan het werk geweest. Heb eigenlijk niet gevraagd hoe lang je thuis moet blijven na zo'n operatie… weet wel dat minder dan een week echt te weinig was… Wie weet t wel???

    Liefs en sterkte voor iedereen..

    T is toch ook niet niks… onrustige cellen.. een operatie..

  • Poek

    Jee, Sylvia. Na een week alweer aan het werk? Ze hadden jou aan je bed vast moeten binden! Lieve schat, je moet echt heel goed bijkomen van zo'n operatie. Het is inderdaad niet niks. Een narcose is al een aanslag op je lichaam en dan ook nog de onzekerheid wat het allemaal met zich meebrengt. Nee, hoor. Blijf lekker een paar weken thuis. Als je baas begint te sputteren is er altijd nog de Arbo-arts.

    Veel sterkte en rust maar goed uit en wordt vlug beter.

  • Sylvia

    hoi Poek,

    Tsja… wat zal ik zeggen… Ben idd te vroeg weer aan de slag gegaan. Maar van thuiszitten word ik zo depri.. Heb jij ook een operatie in deze trend gehad? Enige indicatie van hoelang die zeurende buikpijn aanhoudt? Groetjes en bedankt voor je reactie!

  • Natus

    Hoi Sylvia,

    Nou,vergeet niet meid dat je heel wat te verduren gehad hebt,ik denk zowel lichamelijk als geestelijk.Je moet echt rustig aan doen hoor dit is echt niet niks.

    Een keizersnee met alles wat daarbij komt kijken,gefeliciteerd trouwens met de kleine,wat is het geworden?

    Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt,maar zo`n kleine dreumes erbij is ook alweer niet niks natuurlijk.

    Dan nog dit bericht,waar vaak erg luchtig over gedaan wordt,maar men moet maar es zien wat dit voor inpact op iemand heeft als je te horen krijgt dat je last hebt van onrustige cellen.

    Ik heb er geestelijk nogal aardig last van gehad een tijdje en nog af en toe,want ben er nog niet klaar mee.

    Heb het ook ondergaan(ik had pap3b en cin III)en het is niet niks.

    Ik ben na 6 weken pas weer gaan sporten en nog voel ik af en toe een trekkend gevoel in mijn buik als ik TE doe daarmee,voor de rest gaat het goed.

    Alleen mijn snijranden waren niet schoon(het zit toch nog dieper naar binnen terwijl er al extra weggehaald was aangezien ik geen kinderwens meer had,en in september hoef ik pas terug te komen waar ik soms nog wel es bang voor ben,want je weet maar nooit.Of de fase waarin de cellen verkeren verslechterd is en ,hoeveel zit er eigenlijk nog enzo enzo..wat staat je te wachten nog en hoe gaat het in de toekomst.Probeer maar positief erin te blijven,meer kan een mens niet doen.

    Er is mij verzekerd dat het niet zo`n vaart loopt met het groeien van de cellen dus zal daar maar op vertrouwen,anders wordt een mens gek ervan.niet dan?

    Jij zal ook jouw dingen en vragen hebben die je bezig houden en je moet luisteren naar je lichaam en als jij pijn hebt of erg moe bent en het bloeden zal ook nog wel niet weg zijn,dan moet je echt rustig aan doen,helemaal na nog niet zo lang ervoor een keizersnede,anders ga je jezelf tegenkomen meid en dan moet je alsnog…

    Jij bent belangrijk,jij verdient je rust!

    ik heb die ook genomen wanneer ik kon en ben blij dat ik dat gedaan heb.

    Heel veel sterkte en beterschap…groetjes natus!!

  • Poek

    Hallo Sylvia,

    Ja, ik heb zo'n conisatie gehad in 1987, dus al lang geleden, maar kan me nog wel herinneren dat het erg lang duurde voordat dat trekkerige gevoel weg was. Ik melde dat elke keer bij de gynaecoloog, maar die keek dan wat wazig. Bij mij was het een beetje ongemakkelijk gevoel. Maar als jij erg veel pijn hebt moet je het aankaarten, desnoods met behulp van je huisarts die dan de gynaecoloog kan bellen. Dan wordt er meestal wel goede actie ondernomen.

    Veel sterkte nog, Sylvia, en doe het rustig aan.

  • carla

    doe dingen je je leuk vindt!neem je rust!

    sterkte

  • san

    hoi silvia,

    Ik heb een vraagje, ben nieuw hier en zie vaak staan bv pap 3a en cin 1 2 of 3.

    Waar staat die cin voor, ik krijg 22ste uitslag na conisatie en wil graag voorbereid zijn .

    Sterkte en bedankt

    groetjes san

  • Sylvia

    Hallo allemaal,

    Ik ben een tijdje niet geweest.. Hoe gaat het met jullie allemaal?

    Met mij gaat t wel beter hoor!

    Heb geen pijn meer, en het bloeden is een week geleden ook eindelijk gestopt!

    Geen ob's, dus was die maandverbanden ook wel zat!!!

    Natus: Ik heb een dochter, ze is inmiddels al 7 maanden geweest, maar wat een heerlijk ding! Ik geniet elke moment!!

    Maaaarreh…. dames, weet iemand ook hoe het zit met je eerste menstruatie na de operatie? Ik werd op donderdag geopereerd en de vrijdag erna moest ik opnieuw met een strip van de pil beginnen. Gisteren had ik dan eigenlijk ongesteld moeten worden, maar tot dit moment…. niets! Eh…

    HELLUP!

    Groetjes Sylvia

  • Sylvia

    Hey San,

    Bij de eerste controle in het ziekenhuis krijg je een folder mee over baarmoederhalskanker. Na het onderzoek waar ze een hapje wegnemen voor onderzoek, drukken ze het resultaat uit in CIN. In 1,2,3, wat inhoud hoe erg het is, om het maar simpel te zeggen. CIN 1 heeft dan eigenlijk geen behandeling nodig, staat in de folder. Maar mijn gyn adviseerde me om wel de conisatie te doen, voor de zekerheid. Ik moet de 29ste weer heen , ik denk voor een nieuw uitstrijkje om te kijken of alles weg is??? Fingers crossed…

    Sterkte meid!

  • Mila

    Hoi San,

    Ik had CIN III. Bij mij betekende dat “voorstadium van baarmoederhalskanker”. Het was het niet, had het niet hoeven worden, maar de kans was wel groot.

    Sterkte!

    Groetjes,

    Mila