Even ter geruststelling?

  • Poek

    Bij mij werd in 1987 ernstige dysplasie geconstateerd (weet niet precies welke gradatie dat is). Ze noemden dat toen carcinoma in situ. Ook colposcopie en daarna een conisatie. Dagje of twee in het ziekenhuis en daarna even rustig aan doen. Verder geen behandelingen maar wel jarenlange controle. En ik ben er nog steeds. Ik schrijf dit even hier ter geruststelling van meisjes/vrouwen die helemaal in de zenuwen zitten voor de uitslag. Wat ik uiteraard ook meer dan begrijp, het is een zenuwentoestand. Maar dit is een soort kanker die in het beginstadium absoluut niet agressief is. Ik wil het absoluut niet minder maken dan wat het is, een collega van mij heeft als jonge meid van 25 een erg ingrijpende behandeling daarvoor moeten ondergaan, maar meestal valt het gelukkig erg mee. Kop op meiden, neus in de wind!

  • Natus

    Bedankt iedereen voor de reacties.

    Dat doet me erg goed,want ik heb niemand in de omgeving die er wat van af weten uit eigen ervaring.

    Ja,dan is het fijn om te weten dat je niet de enigste bent die er zo voor staat,met alle vragen en onzekerheden.

    Super bedankt….groetjes van mij

  • Sylvia

    Ok… Ik heb je verhaal gelezen Poek, dus mijn vraag na jouw reactie is hierbij overbodig geworden! Toen ik voor t eerst te horen kreeg over pap3a kende in mijn omgeving iedereen wel iemand die dat ook had gehad, en zij waren er allemaal met wat pillen vanaf gekomen! Heb navraag gedaan bij gyn, maar die zei dat dit helemaal niet met pillen te verhelpen is!