Myoom in Baarmoeder...

  • Lucia

    Hallo allemaal,

    Hier ben ik voor de eerste keer om te schrijven om jullie op een dezelfde schuitje te zitten en / of jullie dat zoiets hebben meegemaakt.

    Ja, de vraag is of je ook myoom hebt gehad. Hoe is het dan bij je eerst begonnen?

    Hoe heb je dan jezelf precies ondergaan voordat je wordt ontdekt dat je ( vermoedelijke ) myoom hebt. Dan moet het mogelijk ook de baarmoeder mee eruit gehaald worden.

    Hier durf ik niet zo goed te vertellen, omdat ik het niet goed weet hoe ik aan de goede informatie kan komen. Vandaar dit pagina van baarmoeder.

    Myoom heeft absoluut geen halskanker, maar is een goedaardige gezwel en een soort vleesboom. Toch moet het soms ook helemaal eruitgehaald worden, en andere soort myomen hoeven het toch niet echt helemaal van de baarmoeder eruithalen.

    Binnenkort ga ik jullie heus vertellen wat mijn ervaringen zijn. Maar eerst hoop ik iemand hier te weten komen wat jouw ervaringen dat hebben gehad.

    Hopenlijk heb ik er beetje mee kunnen uitleggen, verwoorden wat een myoom werkelijk is.

    MvG, Lucia.

  • Daisy

    Hai Lucia,

    Er is bij vandaag een myoom gezien (vermoedelijk). Ik ben dus bezig met een ICSI behandeling en heb op 19 febr een echo gehad voordat ik met de hormonen zou beginnen. Nu vandaag op 3 maart, ben ik een goeie anderhalve week bezig met inspuitingen van Menupur en vandaag dus gezien op de echo dat er iets zit.

    Ik vind dat wel een beetje heeeel snel groeien, een beetje raar.

    Woensdag 5 maart moet ik terug naar belgie (daar doe ik mijn ICSI) en dan gaan ze verder goed kijken wat er nou precies zit.

    Maar misschien dat deze behandeling helemaal voor niks is geweest, dat is dus nog even afwachten. Ik hoop dat we gewoon door kunnen gaan.

    Groetjes Daisy

  • Lucia

    Hallo Daisy,

    Fijn dat je met dit onderwerp meedeelde met mij ! Ik leef helemaal met je mee. Begrijpelijk dat het soms ook nogal onzeker en gevoelig is voor jou. Dat heb ik het achter de rug, waar het toch geen myoom bleek te zijn maar wel cyste van 4 x 3 cm in de eierstok. Goedaardig. Gek genoeg was dat ook wel , want ik had de hele lange maand lang bloeden waarvoor de "stop-pillen' totaal niets heeft verholpen. Het is ook een deel aan de cyste gelegen in de eierstok. NU nog 3 maanden nog te wachten of het wel vergroot is of niet. Als het inderdaad groter dan 7 á 8 cm is, moet de eierstok of baarmoeder verwijderd worden.

    Momenteel heb ik voorlopig de mirena in mijn baarmoeder ter voorkoming van te vele bloedingen in de korte of lange termijnen.

    Over Myoom gesproken; Mijn huisarts overtuigde toen heel erg dat het vermoedelijke myoom was. Maar toch nee, alleen de cyste. Verder niets.

    Als het bij jou geen myoom was getroffen, moet het wel iets anders zijn.

    Mag ik je vragen wat ICSI ?

    Ik had het alleen echo, verder niets.

    MvG,

    Lucia