conisatie

  • Debby

    Hallo

    Ik had een vraagje misschien dat iemand me kan helpen.

    Ook ik heb een conisatie gehad verleden week woensdag, helaas kreeg ik een bloeding en ben ik voor de tweede keer vroeg in de avond geopereerd.

    Mijn gyn had verteld dat het herstel ongeveer een week zou duren, maar ik zie kan nog bijna niks als ik een klein stukje loop ben ik helemaal op. Het vloeien en de buikkrampen vallen wel mee maar vraag mn eigen af of er meedere vrouwen zijn waar het herstel wat langer heeft geduurd?

    Ik moet de 19de terugkomen, ben best wel zenuwachtig.

    Sterkte allemaal groetjes Debby

  • Brenda

    Hoi Debby,

    In november heb ik ook conisatie gehad en ik heb een mnd gebloed, mijn gyn. zegt dat het zeker ruim een mnd duurt voordat de wond helemaal genezen is en er littekenweefsel is gevormd dus ik denk dat je je niet heel bezorgt hoeft te zijn over het bloeden. Bij mij ben ik pas na 3 mnd op controle geweest en daar krijg ik as dinsdag de uitslag van dus dat jij eerder voor controle moet zal ws komen omdat jij snel na operatie nog gebloed heb en nog een keer operatie moest. Ws hebben ze wond niet helemaal gesloten of door druk is weer open gegaan…. Doe lekker rustig aan ik ben 2 wkn thuis geweest met wel een dag geprobeerd halverwege maar toen weer naar huis gegaan omdat ik weer heftige buikpijn kreeg en bloedingen. Rust is erg belangrijk, ga niet meteen stofzuigen en tillen want dan merk je pas hoeveel je je buikspieren eigelijk gebruikt ;-)

    Veel sterkte

    Groetjes Brenda

  • cynthia

    Hallo

    ik heb vorige week donderdag een conisatie gehad en heb nu 5 dagen later ook n

    nog steeds bloedverlies er is steeds echt een vieze geur bij hadden jullie dat ook?

    groetjes cynthia

  • Natus!!

    Hoihoi,

    Ja,het bloedverlies kan wel een paar weken duren dat had ik ook.

    Als die vieze geur meer van het bloeden afkomt is het niet erg,dat ruikt altijd niet zo prettig,tenminste ervaare ik,ook omdat je maandverband moet gebruiken(ik was gewend aan tampons dus vond het voelen lopen van bloed al erg niet prettig).

    Het gaat vanzelf over,maar mijn gynacoloog zei dat het lang bloeden normaal was,oomdat het ook best een grote wond is.

    Succes ermee.

  • Sylvia

    Hallo,

    Ik heb afgelopen donderdag een conisatie gehad en meteen na de operatie voelde ik me al een hele pief.

    Vond t allemaal zo meevallen! Maar nu ben ik een week verder en wordt die zeurende buikpijn alleen maar erger in plaats van minder. Ook heb ik nog steeds last van mijn rug (van de ruggenprik wellicht??). Heb gisteren een halve dag gewerkt, dat had ik misschien beter niet kunnen doen, maar thuiszitten…. ben ik zo slecht in!

    Groetjes Sylvia

  • Mila

    Hoi,

    Op 13 maart heb ik een conisatie gehad (uitslag PAP 3b, na colposcopie “voorstadium baarmoederhalskanker”).

    Ik vond de conisatie (en de ruggeprik) heel erg meevallen. Nog steeds trouwens. Heb inderdaad wel last van mijn buik (krampen en een trekkend gevoel) en van vermoeidheid. Bloedingen heb ik na de conisatie bijna niet gehad, wel een vies riekende afscheiding.

    Vorige week dinsdag en woensdag echter had ik last van een bloeding. Gister en vanavond weer. Ik heb geen idee hoe het kan, omdat ik heel erg oplet (niet te zwaar tillen, trekken, duwen etc.).

    Afgelopen maandag ben ik weer begonnen te werken, eerst halve dagen, en vanaf volgende week volledige dagen. Dacht ik. Nu eerst maar die bloedingen afwachten.

    Die bloedingen zitten mij niet lekker. Betekent dat dat de wond niet goed genezen kan? Moet ik het rustiger aan doen? Heb ik ergens anders last van? Als ik de assistente van de gyn bel, krijg ik standaard als antwoord dat ik het maar moet aanzien.

    ??????

    Groetjes,

    Mila