tussentijdsbloedverlies ???

  • Cor

    Halo iedereen

    Ik wilde weten of er mensen zijn die mijn verhaal ook herkennen

    ruim anderhalf jaar geleden ben ik na jaren van klachten over zeer hevige en pijnlijke menstruatie s uiteindelijk doorverwezen naar een gynaecologe, zij stelde vast dat ik een chocolade cyste had van 4 cm en enkele kleintjes

    Ze heeft toen een eierstok verwijderd en dat was het

    Ik hoefde geen controles meer want het was allemaal verwijderd en ja alleen als ik klachten had moest ik me maar melden

    Als advies kreeg ik de Pil gewoon door te blijven slikken , een vrouw hoefde niet ongesteld te worden en als het wel doorbrak gewoon laten komen en weer verder door slikken met die pil

    Nou voelde ik me zo opgeblazen en een collega gaf aan dat ik ws de pil te lang doorslikte

    Ben toen gestopt met die pil vertrouw al dat slikken ook niet zo, en raakte toen in een hormonen versnelling..op vliegers en wisselende stemmingen …maar die gingen wel over …volgens de Ha…gewoon wat overgangsproblemen…..ging ook beter al nuli

    Nu wordt ik ineens om de 2 weken licht ongesteld en na de seks ook een paar dagen

    Maak me zorgen nu en ga volgende week weer na de Huisarts en vraag verwijzing herkend iemand dit

    groeten Cor

  • carla

    hoe oud ben je???ik ben 50,mocht eigenlijk door chemo en hormoontherapie niet ongesteld worden,maar werd het toch telkens onregelmatig weer.ook ik had contactbloedingen na de seks.

    ben geopereerd en had een goedaardige dikke poliep in de baarmoeder zitten!

    nu gelukkig geen klachten meer.het is goed dat je het weer laat onderzoeken,ze kunnen in je bloed zien of het om de overgang gaat!of dat bloedingen ergens anders vandaan komen.zoals jij het beschrijft,je mist een eierstok,bloedinkje na de seks,ik denk dat jij ook een poliep hebt,laat nog even weten hoe het afloopt,ik ben geen dokter natuurlijk!

    gr carla

  • cor

    Carla

    Bedankt voor je reactie, ik ben 43

    Moet nog naar de huisarts maar meld als ik meer weet

    gr Cor

  • carla

    is goed cor!

    ik kijk af en toe ff op deze site

    sterkte

    alles komt goed!

  • cor

    Halo Carla

    Het duurde even , computer had kuren

    Er zat weer een flinke cyste die ontstaan was doordat een eisprong ws verkeerd was gegaan, ook het baarmoederslijmvlies was erg dik doordat het eitje constant hormonen bleef afgeven maar niet kon loslaten

    Nu een kuur van 15 dagen en daarna volgt er vanzelf een "chemische curettage'[ aldus de gynaecologe

    Uitstrijkje weet ik 12 februari of eerder als er wat aan de hand zou zijn nog

    En bloed prikken voor de overgang vond ze overbodig…..nadien weer de pil tot dat er een doorbraak bloeding komt en anders gewoon !!! door slikken

    bedankt voor je belangstelling

    Groeten Cor

  • brenda

    hallo Cor,

    Ik herken dat niet maar heb wel gemerkt dat er verschil zit in huisartsen en gyn. want de een zegt dit en de ander dat, als een eierstok verwijderd is dan kan je in de overgang komen en door de pil te slikken denkt je lichaam dat dat niet zo is.

    Als je mijn persoonlijke mening wilt weten dan zou ik pil niet zo lang doorslikken.

    je stelt alles daarmee uit en je hormoonhuishouding is niet normaal dan. Ik vind dat maar niks maar ja dat is mijn mening. Ik zou het wel allemaal melden bij je gyn en niet via je huisarts. Mijn ervaring met huisartsen is dat ze erg makkelijk over dingen doen en een gyn heeft er dagelijks mee te maken. Gewoon afspraak maken bij gyn. want bloeden na vrijen dat is niet de bedoeling. Jou situatie is natuurlijk anders dan de mijne en bij iedereen is het vaak anders daarom is er zoveel verschil en kunnen vaak dokters niet echt precies vertellen hoe het zal gaan maar ik doe het niet meer via mijn huisarts ik maak meteen afspraak bij gyn.

    Groetjes en sterkte,

    Brenda

  • carla

    ok dan!

    fijn dat je de moeite nam om te reageren,sterkte!

    gr carla

  • Caroline

    Hallo,

    Ook ik heb hier vorig jaar mee te maken gehad. Ik had heel vaak tussentijdse bloedingen. Ik ben hier een aantal keren mee naar de huisarts geweest, en deze adviseerde mij alleen dat ik een week lang 2 anti-conseptie pillen (microgynon 30) moest slikken, dan zou het bloeden wel stoppen. Het stopte inderdaad, maar na een aantal weken begon het weer van voren af aan. Ik moest toen weer naar de huisarts, maar toen voor iets anders. Ik heb dit gegeven tussendoor wel gemeld aan de huisarts en vertelde dat ik zijn vorige advies weer had opgevolgd door weer meerdere pillen te slikken tot het bloeden gestopt was. De enige reactie van de huisarts hierop was een glimlach….

    In Augustus 2007 werden de bloedingen zo hevig dat ik een keer bijna flauw viel. Ik ben toen weer naar de huisarts gegaan, want dit kon niet normaal zijn. Dit keer had ik de vrouwelijke huisarts. Zij heeft mij toen oppervlakkig inwendig onderzocht, omdat ik dacht dat ik een verzakking van de baarmoeder had, gezien ik nogal bloedde durfde zij niet dieper te gaan. Zij adviseerde mij om 7 dagen lang 5 anti conseptie pillen te slikken om het bloeden te laten stoppen. Dit heb ik gedaan, maar ik was er geheel niet gerust op. Ik moest na 5 weken terug komen, dan zou ze me verder onderzoeken. Zover is het niet gekomen. Een vriendin die verloskundige is, raadde mij aan direct naar de gyneaceloog (moeilijk woord is dit toch) te gaan. Ik moest hiervoor wel een verwijsbrief hebben van de huisarts.. De huisarts werd erg boos toen ik hierom vroeg en ik zei dat ik hiervoor al een afspraak had gemaakt. Zij heeft mij nooit de verwijsbrief gegeven. Ik had op 9 oktober een afspraak in het ziekenhuis, en heb, met mijn stomme kop, op 8 oktober het ziekenhuis gebeld om de afspraak te annuleren. De assistente die mij te woord stond vroeg mij of de afspraak wilde verzetten of helemaal te annuleren. Ik zei haar dat ik dit helemaal niet wilde afzeggen, maar dat ik geen keuze had, daar ik geen verwijsbrief van mijn huisarts kreeg. Zij vroeg mij naar mijn klachten en besloot dat het beter was dat ik toch maar zou komen, ondanks dat ik geen verwijsbrief had. Ik ben dus op 9 oktober naar het ziekenhuis gegaan, en werd inwendig onderzocht door de gyneaceoloog wat een enorm bloedbad tot gevolg had. Er werden 2 biopten genomen. Ze vertelde me dat ik er rekening mee moest houden dat het foute boel was. We maakten een afspraak voor 22 oktober, dan zou ik de uitslag krijgen. Precies 3 dagen later, op 12 oktober werd ik al door haar gebeld met het nieuws dat het kanker was, en dat zij zo vrij was geweest om het AVL in Amsterdam te bellen en een afspraak voor me had gemaakt voor maandag 15 oktober. Op donderdag 18 oktober had ik alle onderzoeken gehad daar, en er kwam uit dat het baarmoederhals kanker was…Bedankt Huisarts!!! Op 19 november kreeg ik in het AVL mijn eerste chemo, ik moest er 5 ondergaan, en ik zou 23 uitwendige bestralingen krijgen en 3 brachy (inwendige) bestralingen. Voor de chemokuur moest ik elke zondag opgenomen worden, en mocht dinsdags weer naar huis, en dit 5 weken lang. En natuurlijk elke dag helemaal naar Amsterdam voor de bestralingen. Inmiddels is bekend dat het gezwel, deze was ruim 6 cm, niet meer te zien is. Op 8 april moet ik voor de “laatste” controle. Het wrange hieraan is, dat mijn huisarts op de hoogte was van het overlijden van mijn zus, zij was net 42 jaar, in december 2003 gestorven is aan de gevolgen van borstkanker…Ik ben nu 37 en ben nu in de overgang en kan geen kinderen meer krijgen. Wel heb ik gelukkig een dochter van 6 jaar….Die huisartsen….waarom worden sommige mensen huisarts….

    Een heel verhaal geworden, maar ik wilde dit heel graag kwijt, want ook al gaat het nu beter met me, dit blijft natuurlijk door mijn hoofd spoken, dat mijn toenmalige huisarts zo met mijn leven heeft gespeeld…

    Voorts wil ik een ieder met dergelijke klachten op het hart drukken voor jezelf op te komen bij de artsen, en eisen dat ze je helemaal binnenste buiten keren!!

    Groet van Caroline