angstig

  • mas

    hallo,

    Ik heb sinds een hele tijd al last van spotting en licht bloedverlies tussen de mensruaties door, hoofdzakelijk na de eisprong.Ook heb ik na gemeenschap met mijn man in die periode bloedverlies en pijn in de onderbuik.De laatste heb ik behoorlijk gebloed en ben daar toch wel hevig van geschrokken.Nu wordt ik dit jaar 35 en heb gelijk maar een afspraak gemaakt om een uitstrijkje te laten maken.Verder ben ik erg moe en heb altijd een lichte irriatie gevoel in de onderbuik en een lage rugpijn.Heb ik reden om mij zorgen te maken?Ik ben er erg bang voor, vooral omdat ik anderhalf jaar terug mijn zus heb verloren aan kanker.Ik hoop dat iemand mij kan geruststellen, wil er nu niet over praten met mijn familie omdat het verdriet er nog te veel zit van mijn zus.

  • pricella

    ik kan je op dit moment niet geruststellen …want de klachten komen aardig overeen vind ik zelf .

    Maar je zal toch eerst je uitstrijkje moeten afwachten …

    Het heeft geen zin om nu al in de stress te zitten want wie weet is het iets heel anders en makkelijk te behandelen .

    kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt …probeer toch eerst even af te wachten wat er voor uitslag komt …

    ik wens je veel sterkte en geef je een hele dikke knuffel .

    veel liefs pricel

  • mas

    hoi pricella,

    Dank je voor je berichtje, ik zal ook idd maar eerst het uitstrijkje moeten afwachten,

    onbewust haal je jezelf de ergste dingen al in je hoofd, en dan blijkt het achteraf wel mee te vallen.

    Ik moet het maar op me af laten komen denk ik…

    Maar toch…vind het wel eng en maak me wel zorgen.

    gr. mas

  • carola

    Hoi ik wilde even reageren op jou mail bij mij is met het uitstrijkje pap 5 gevonden ik ben 34 jaar na de grote schrik ben ik nadat ik het te horen had gekregen binnen 10 dagen geopereerd het ging echt heel snel maar wel goed nieuws ik ben schoon geen uitzaaiingen of nabehandeling meer nodig dus ook met een behoorlijk negatieve pap uitslag kan er ook een positieve uitslag komen dit wilde ik je even laten weten ik hoop dat het bij jou allemaal meevalt mvg Carola

  • mas

    hoi carola,

    Ik ben blij te horen dat er uit zoiets negatiefs toch wat positiefs kan voortkomen.

    Ben je helemaal genezen?Super.Wat schrikken als je dat te horen krijgt.

    Welke klachten had je voor die tijd als ik vragen mag?

    Ik moet vandaag een uitstrijkje laten maken.Ik vind kanker een enge ziekte, ook vooral omdat mijn zus eraan is overleden.Ze was nog maar 40 jaar.Maar ookal is er achteraf niets aan de hand qua baarmoederhalskanker, ben er wel van overtuigt dat het niet normaal is ,de klachten die ik heb.Maar ja, ik wacht het allemaal wel af. Bedankt voor je berichtje. MVG Mas

  • carola

    hallo Mas om eerlijk te zijn had ik geen klachten helemaal niks ik had gewoon meegedaan aan het bevolkingsonderzoek ja volgens de gyn ben ik genezen ik moet 10 oktober terug voor de nacontrole het is pas 5 wkn geleden. maar omdat ik op bijna niemand tegen komt met pap 5 alleen meer met pap 3a of b en dat klinkt vaak al zo ernstig daarom wilde ik laten weten dat ook met pap 5 het soms ook gunstig kan uitpakken de toekomst moet uitwijzen dat alles goed is maar ik ben positief ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat je uitslag gunstig is groetjes Carola

  • kat

    Hoi,

    Ik wil je niet bang maken, maar ik had precies dezelfde klachten en de laatste weken heb ik behoorlijk gebloed. eerst dachten ze een miskraam, maar ik heb vandeweek gehoord dat ik baarmoederhalskanker heb. dus ga alsjeblieft actie ondernemen om zekerheid te krijgen, het hoeft niet hoor, er kunnen talloze dingen aan de hand zijn maar wel laten checken…

  • josje

    heel veel stekte kat!ben het helemaal met je eens!kom op meid;het is 1 van de langstzaamste vorm van kanker en overlevingskanzing is erg groot,ik duim voor je

    josje

  • josje

    mas?

    ook ik had dat altijd……ben net geopereerd….was een onschuldige baarmoederpoliep!maar ik had wel de zenuwen omdat ik 3 jaar geleden borstkanker heb gehad….altijd checken hoor;mijn uitstrijkjes waren altijd goed,pap 1,maar dat zegt niks over de baarmoeder zelf!laat daar ook een uitstrijkje van nemen!!!

    sterkte,

    josje