weer pap3b

  • anissa

    in december 2004 een uitstrijkje laten maken omdat ik 35 was en een oproep had gekeregen voor het bevolkingsonderzoek. bleek pap3b te zijn. Omdat ik toen nog veel meer problemen had was ik niet echt heel erg onder de indruk. De gyn heeft toen het slijmvlies uit mijn baarmoedermond geheel verwijderd. Hij had naderhand goed en slecht nieuws, alles was verwijderd, maar het was zeker kanker geworden! Toch even slikken. Maar, ik had nu verminderde kans op baarmoederhalskanker zei hij, het gebied waar het ontstaat was nu immers verwijderd. Een half jaar later bleek alles in orde, en in 2006 ook. Dit jaar voor de zekerheid toch nog maar even een uitstrijkje laten maken en de gyn zei nog dat als het dit jaar ook goed was ik weer gewoon kon wachten op de oproep voor het bevolkingsonderzoek. Ok, even het tel. afwachten, ik had totaal geen angst. Vandaag was dat tel. dus, weer pap3b!! Ik ben nu wel geschrokken, want wat als ze nu niet alles kunnen verwijderen ofzo, of komt het nu steeds terug en wat als het de volgende keer dus toch kanker is. En ja, hoewel nog geen reden tot paniek, toch denk ik dan ook aan mijn 2 kleine kinderen…..het zal toch niet gebeuren dat…..Volgende week gaat de gyn er naar kijken en dan zal het wel weer opereren worden. Ja, ik ben wel bang nu.

  • pricella

    hoi anissa,

    kan me voorstellen dat je nu ff flink geschrokken bent .

    Het enige wat je nu kan doen is toch even afwachten op wat er komen gaat hoe alles uit gaat pakken .

    normaal gesproken zou je met een kleine ingreep toch wel gauw klaar zijn …maar soms ff iets meer nodig .

    ik wil je niet bang maken en weet niet of je mijn verhaal gelezen hebt maar zo begon alles bij mij ook en tjsa dat beeld ziet er niet gunstig uit …maar gelukkig pakt het bij de meeste vrouwen toch wel wat gunstigere uit .

    dus ik zou zeggen kop op even wachten nog en raak nog niet in paniek !

    dikke knuffel pricel

  • evelyne

    Ik heb ook PAP 3b.Er zijn eerst cellen van mijn baarmoedermond weggehaald.Dat was wel goedgelukt maar er zitten ook foute cellen aan de binnenkant van de baarmoedermond.Het schijnt dat ze deze cellen niet goed kunnen beoordelen,dus de enige manier om er zeker van te zijn dat alles weg is,is het verwijderen van de baarmoeder.Aangezien ik het even goed tot me door wilde laten dringen,wachtte ik nog even met de operatie.Dit alles speelde in juli.Ik heb al wel weer een controle uitstrijkje laten maken en wacht nu op de uitslag.Ik moet 16 Nov. bellen.Ben wel bang voor de uitslag,ik heb namelijk erg veel pijn in m'n buik.Als het dan niet goed is moet ik gelijk geholpen worden.Ik ben 32 en heb 3 zoontjes en ben heel bang voor wat er komen gaat.

    Groetjes van Evelyne

  • josje

    sterkte evelyne!