baarmoederhalskanker mijn verhaal

  • pricella

    hallo allemaal ,

    ik heb al eerder een stukje geschreven maar wil toch even een samenvatting maken voor iedereen .

    soms is het beetje rommelig hier om alles te kunnen lezen en dit zin toch wel hele belangrijke dingen .

    ik wil niemand bang maken …maar wel iedereen waarschuwen !.

    ik ben dus pricella 30jr en moeder van 2 dochters van 9 en bijna 6 .

    ik kreeg te horen dat mn uitstrijkje niet goed was pap 3b .

    2janauri ben ik opgenomen voor wertheimer operatie wegens baarmoederhalskanker …alles ging goed tot ik 16 janauri kreeg te horen dat ik uitzaaiingen had in mn lymfpklieren … dus 25 bestralingen gehad en 5 chemo behandelingen dat ging allemaal prima ….en alles leek de goede kant op te gaan .

    maar toen eind mei kreeg ik erge pijn in mn buik , zij en rug ik ben er eerst mee doorgelopen want durfe niet naar arts terug …toen de pijn na 3 weken toch niet wegging ben ik toch maar voor controle naar ziekenhuis gegaan en tja alles ging weer snel… 26 juli heb ik te horen gekregen dat de behandelingen niet zijn aangeslagen en ik nu weer een tumor in mn buik heb van ruim 4 cm !

    aangezien ik alle behandelingen al heb gehad ben ik nu niet meer te genezen.

    Het enige wat ze nog kunnen doen is het proberen te remmen ….

    deze mate van kanker komt weinig voor en helaas is mijn ergste nachtmerrie nu werkelijkheid geworden …ik word niet meer beter en zal mijn kinderen niet zien opgroeien …het gekke is dat je altijd denkt dit overkomt mij niet …maar toch iedereen kan het overkomen en daarom vind ik ook dat baarmoederhalskanker niet moet worden onderschat !!!!

    gelukkig is het vaak een kwestie van de juiste behandeling en dan komt alles weer goed maar soms ……ik wacht nu of ik mag meedoen aan een expiriment in leiden dat is door middel van vaccinaties die ervoor zorgen dat je afweersysteem word opgebouwt en je langer sterk blijft en meer weerstand hebt en wie weet kan het een positief effect hebben om je tumor maar dat weet nog niemand , ik wil mee doen om alle vrouwen in de toekomst te kunnen helpen en wie weet word er een juiste medicijn gevonden tegen baarmoederhalskanker dus mischien helpt het nu niet meer bij mij maar kan wel mn steentje bij dragen voor de vrouwen in de toekomst …

    verder wil ik iedereen die te maken heeft met baarmoederhalskanker heelveel sterkte wensen en luister naar je lichaam beter 1 keer teveel naar de arts dan …

    veel liefs pricel

  • Daan

    Lieve Priscel,ik zou willen dat ik iets kon zeggen waar je iets aan zou kunnen hebben.

    Elk woord is zo leeg en zo nietszeggend op dit ogenblik.

    Verschrikkelijk gewoon,wat een leed die ziekte,sorry dat ik niets weet te zeggen,ben dichtgeklapt.

    Liefs Josje.

  • Dennis

    Beste Pricella,

    Sterkte!!!

    Mijn vrouw heeft afgelopen januari dezelfde operatie ondergaan en heeft kort daarna ook te horen gekregen dat er uitzaaiingen waren. Net zoals jij heeft zij ook de nodige chemobehandelingen en bestralingen gehad.

    Tot op heden gaat alles goed maar mijn grootste angst is dat ze het zelfde bericht als jou krijgt.

    Blijf volhouden…..

    Dennis

  • cindy

    lieve pricella,

    het was alweer even geleden dat ik op deze pagina heb gekeken, maar aangezien ik weer bijna voor een nieuw uitstrijkje terug moet ben ik er weer meer mee bezig, dus ik denk ik kijk ook even meteen bij pricella en josje omdat jullie mij toen in mei zo goed hebben geholpen met informatie, en dan kom ik dit tegen…

    meid wat erg voor je, ik heb hier echt geen woorden voor wat een ellende, ik hoop en duim voor je dat het expiriment iets voor je kan betekenen.. ik kan je alleen via dit bericht laten weten dat ik aan je denk verder zijn er geen woorden voor te vinden..

    pricella ik wens je heel veel sterkte voor jou en natuurlijk ook voor je gezin.

    liefs cindy

  • pricella

    hoi cindy ,

    goh beetje late reactie van me maar thx voor je berichtje …

    hoe gaat het nu met je ?

    had je berichtje wel gelezen maar had nog niet nagedacht om ff wat terug te zeggen .

    doei doei groetjes van mij

  • pricella

    hoi dennis ,

    sorry voor mn late reactie ….

    ik wens je heelveel sterkte met je vrouw en hoop voor jullie dat alles wat gunstiger zal gaan uitpakken …gelukkig komt het maar weinig voor dat het deze wending aanneemt … helaas voor mij is dit wel het geval maar ook ik zal altijd hoop b;ijven houden en positief blijven denken !!!

    bedankt voor je reactie en hele dikke knuffel voor jullie beide

  • pricella

    tja josje ,

    ik heb zelf ook van die momenten pfffffffff wat moet je ermee …?

    ik probeer toch positief te blijven en door te gaan en kracht te vinden uit mn kinderen mn mannetje en fam …

    en blijven hopen … elke dag is er weer 1 .

    dikke knuf van mij

  • Mireille

    Hoi Precilla,

    Heb november 2006 zelfde operatie gehad, en daarna veel complicaties aan blaas en nieren gehad. Ben inmiddels 2 controlles verder en tot nu toe goed nieuws. Echter, heb don a.s. extra controlle vanwege anhoudende klachten zijnde pijn in rug, flanken en ook beetje in buik. Had ook wat bloed in mijn urine zo bleek na een test. Je begrijpt dat ik veel herken in jou berich hierboven. Ben een moeder van net 40, 4 kinderen. Ben blij dat ik inderdaad naar mijn eigen lijf luister en een afspraak heb gemaakt. Hoe gaat t met jou?

    Groet,

    Mireille

  • pricella

    hallo mireille ,

    weet je inmiddels al wat meer ???.

    met mij gaat het redelijk …heb inmiddels 2 katheters van mn nieren naar mn blaas wat mn nieren werkten niet meer vanwege mn tumor .

    Volgende week gaat mn strijd weer beginnen krijg chemo kuren 2soorten en dat gaat heel zwaar worden maar het is een laatste poging om alles te remmen het gaat veel te snel van binnen .

    mn oncoloog denkt dat ik geen baad zal hebben met de chemo en eerst wou ik het ook niet meer doen maar ik ga de strijd toch nog keer aan ….

    mischien helpt het niks maar voor mn gevoel heb ik dan werkelijk alles gedaan wat ik kon om hier langer te zijn ….

    ik wens jou heelveel sterkte en hoop dat het niet weer mis is met je !

    dikke knuffel pricel