weer verkeerd??

  • Moniek

    Hoi,

    ik ben Moniek 24 jaar (vrijdag 25) en moeder van een tweeling van ruim 6jaar. Ik heb lang zitten verzinnen om hier een berichtje te plaatsen, maar heb besloten om het toch maar te doen. Het volgende is er met mij aan de hand. Ongeveer 2 jaar geleden liep ik onder controle voor me baarmoeder Ze hebben een uitstrijkje gemaakt omdat ik regelmatig last had van afscheiding en dergelijke. Op de bewuste vrijdagmiddag heb ik 2 uur in het ziekenhuis gezeten (de arts was uitgelopen) en dit kan gebeuren. Toen ik eenmaal was binnengeroepen werd mij mede gedeeld dat alles goed was en dat ik voorlopig niet meer terug hoef te komen. Eenmaal weer thuis gaat rond half 5 de telefoon het ziekenhuis uhhh mevrouw ik ben alleen even vergeten om uw mede te delen dat u in het beginstadium (pap 3B)zit van baarmoederhalskanker. Ik natuurlijk overstuur en wilde nog het een en ander vragen maar hij had geen tijd en ik moest over 6 tot 9 maanden maar een keer terug komen voor controle. Ik was behoorlijk de kluts kwijt en heb 's maandags een ander ziekenhuis gebeld hier kon ik de volgende dag terecht opnieuw een uitstrijkje gemaakt die was weer pap 3B en op vrijdag moest ik terug komen dat ze hapjes gingen nemen van me baarmoeder. Een week later kreeg ik de behandeling die ze ook wel het bevriezen noemen. Nu waren we dus pas 2 weken verder en was alles al afgehandeld om het maar ff zo te noemen.

    Nu ben ik afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest omdat mijn spiraal aan vervanging toe was en heb gelijk gevraagd van wil je weer een uitstrijkje maken want anders moet ik in september en we zijn er nu toch. De dokter plaatste het nieuwe spiraaltje endeelde me alvast mee dat ik er maar van uit moest gaan dat het weer foute boel was omdat mijn baarmoeder en abnormaal/verdacht uitzie. Maar ik moet nog wel 2 weken geduld hebben op de uitslag. Ik heb toen gevraagd als het weer verkeerd is haal heel de binnenband er maar uit want iedere keer in deze onzekerheid en gewoon afwachten totdat je dalijk werkelijk kanker heb kan ik niet meer aan. Ze hebben nu 2 x meer me baarmoeder behandeld en dan blijft het 1 jaar weg. Ik ben gewoon bang en wil me kids groot zien worden. HIerop word geantwoord je baarmoeder halen we niet weg eerst de uitslag afwachten(wat logisch is) maar we werken in stappenplannen en je ben nog te jong en je heb nog een kinderwens (dit word niet eens gevraagd) waarop ik heb geantwoord ik heb er 2 en die zijn gezond en dat wil ik zelf ook graag blijven. De huisarts zeg maar wat als je de operatie niet overleefd (waar gaat het over pffffffff) ik zeg tegen haar wat als ik zo onder een auto loop niks is tegenwoordig meer veilig maar ik heb toch nog wel vertrouwen in de medische mensen.

    Het is nu aftellen geblazen voor ik iets hoor en iedere keer als me telefoon ga schrik je toch, kan iemand mij raad, advies geven want ik trek het ff niet meer.

    Bedankt alvast. Moniek

  • pricella

    hoi moniek ,

    Pfffffffffffff wat een verhaal zeg …

    ik zou erop staan dat alles weggehaald word !.

    IK ben in januari opgenomen en werd de volgende dag net 30 jaar wat ook heel jong is ..

    bij mij ws het ook uitslag pap 3b … alleeen is bij mij alles anders gegaan .

    Bij mij is alles weggehaald , daarna bleek dat ik uitzaaiingen had naar lypmfklieren dus heb ik 25 bestralingen gehad en 5 chemo kuren ….en nu blijkt dat alles niks geholpen heeft en heb ik een nieuw tumor in mn buik die heel hard groeit en nu kunnen ze me niet meer genezen !!!! ik heb ook 2 kinderen van 9 en bij 6 en ik zal ze niet zien opgroeien je ergste nachtmerrie word waarheid …

    dus mijn advies is laat niks van de dokters afhangen laat je doorsturen naar aander ziekenhuis bijvoorbeeld als je niks doet wie weet hoe het dan kan gaan lopen …. nu ik dit alles zo meemaak vind ik echt dat baarmoederhalskanker te vaak word onderschat vooral bij jonge vrouwen !!! en het kan dus heel anders verlopen dan je denkt bij mij dachten ze ook valt wel mee maar helaas voor mij is het tegendeel waar … ik wens je heelveel stekte en kracht en dikke knuffel pricel

  • Moniek

    Haay pricella,

    Bedankt voor je reactie en als ik dan nu jou verhaal zo lees heb ik een beetje en dan zit ik te klagen!! weet nog niet in welke maten het bij mij fout is, dat is een kwestie van afwachten de rest van de week moet ik werken dus hopelijk is dat een beetje afleiding. Hoe gaat het nu met jou verder? ik vind het echt erg voor je en ben het met je eens dat de artsen en ziekenhuizen erg laconiek doen als je nog jong ben. Wat ik hier een beetje op de site heb gelezen zijn het allemaal nog jonge vrouwen die eigenlijk nog een heel leven voor zich moeten hebben, het leven kan soms zo oneerlijk zijn. Ik tel de dagen af totdat ik iets weet en zodra ik iets weet plaats ik het hier.

    Ik wens jou en je gezin ook heel veel sterkte en kracht toe en brand een kaarsje voor je.

    liefs moniek xx