Vraagje.

  • Bianca

    Hallo

    Ik ben Bianca, 37 jaar en moeder van 2 dochters.

    Zwanger worden was al moeilijk, vooral van de laatste (nu ruim 2 jaar geleden).

    Altijd al gedacht dat er iets niet klopte.

    Menstruatie zonder pil gebruik was heel erg hevig, maar duurde dan ook maar 1 dag.

    Nu met pil gebruik wordt ik pas ongesteld 5 dagen na mijn laatste pil en is bijna niets meer.

    1ste uitstrijkje was het virus HPV positief.

    2de uitstrijkje laten doen, onrustige cellen gevonden schaal pap 3b,

    1 week geleden naar gynacoloog geweest, deze had 2 plekjes gevonden aan de zijkant en op de baarmoedermond.

    Van deze 2 plekjes zijn er byopsies genomen en krijg hier 3 juli de uitslag van.

    Ik heb ook veel last van pijn in mijn onderbuik net onder en boven het schaambeen.

    En het vrijen doet ook soms pijn.

    Wie herkent dit en wil haar ervaringen met mij delen..

    Groetjes Bianca

  • sanne

    Hallo Bianca,

    Ik heb zelf na een pap 3a een CIN III uitslag gehad. Dit is ook iets wat ze niet verwachtten want pap 3a is niet zo erg. Nu heb ik afgelopen vrijdag een lisexicie gehad onder narcose ipv plaatselijke verdoving wat je vaak leest. Een pap3b is dus wel wat meer afwijkend, maar zegt dus eigenlijk nog niet veel over de uitslag na een bioptie bij een colscopie, omdat er bij de een maar een beetje weefsel wordt weggenomen en bij de andere meer. Nu wacht ik op de uitslag van de exicie, waarschijnlijk is de uitslag dan hetzelfde, CIN III. Heb net wel veel nare verhalen gelezen over een pap3 en cin III dat dan toch ineens kanker kan zijn maar daar houd ik me maar niet te veel mee bezig. Na zo'n lis behandeling of een andere behandeling van het weefsel, wat vaak alleen bij CIn II en III gebeurd zijn de afwijkende cellen vaak weg en wordt het verder in de gaten gehouden.

    Ik ben nog maar 23 dus bij mij is het ook minder zorgwekkend dan een vrouw die al in de bevolkingsonderzoek leeftijd zit, maar toch.

    Ik hoop dat je wat aan deze ervaringen hebt.

    gr sanne

  • Evelyne

    Ook ik had PAP 3b en heb op 18 juni een lisexcisie gehad.Nu hoor ik maandag 9 juli de uitslag,maar hoorde vrijdag al dat het inderdaad het voorstadium was maar dat wel mijn baarmoeder eruit moet.Het hele precise hoor ik maandag maar ook ik ben erg ongerust maar ook nieuwsgierig naar jouw uitslag aangezien je ook PAP 3b had.Ik had nu achetaf gezien wel krampen in mijn buik maar die zijn helemaal weg na de lisexcisie.Ik duim voor je en ben benieuwd naar je uitslag.

    Groetjes van Evelyne