contactbloeding na lixexcisie

  • Susan

    In 2004 heb ik een uitstrijkje laten maken de uitslag was toen pap 3.

    Daarna heb ik een lixexcisie gehad.

    ( een electrisch verhit metalen lusje verwijdert dan de afwijkende cellen, de ingeep was poliklinisch en onder plaatselijke verdoving)

    De uitstrijkjes zijn nu goed.

    Alleen heb ik nu nog altijd last van contactbloedingen na het vrijen.Het schijnt vaker voor te komen… Zelf kan ik het erg moeilijk accepteren dat ik sinds deze lixexcisiel geen normaal sexleven meer heb.

    En de angst dat het weer terug is gekomen maakt me erg onzeker…

    Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts ,maar of hij echt iets voor me kan doen

    is de vraag…

    groetjes susan.

  • jannie

    hallo Susan

    ik had ook onrustige cellen pap 3 a

    ook bij mij zijn ze poliklinisch weg gehaald , dit is nu net een week geleden , maar ik heb nu steeds best aardig veel bloed verlies wat ik in het begin na de operatie niet had

    paar dagen na operatie seteds beetje oud bloed en wat afscheiding maar dat had arts verteld

    maar vanaf donderdag morgen toen ik uit bed kwam vers bloed echt met de kleur rood

    en dat gaat nu nog door , heb al contact gehad met ziekenhuis , maar die zeiden dat het er wel bij hoort want er zijn natuurlijk wonden gemaakt

    en dat snap ik wel maar de arts die mij behandelde zei het mag niet meer bloed worden dan ongeveer een euro , maar ik heb dus veel meer bloed verlies

    mijn vraag aan jou is dat normaal of hoort dat niet zo te zijn

    Susan schreef:

    >

    > In 2004 heb ik een uitstrijkje laten maken de uitslag was

    > toen pap 3.

    > Daarna heb ik een lixexcisie gehad.

    > ( een electrisch verhit metalen lusje verwijdert dan de

    > afwijkende cellen, de ingeep was poliklinisch en onder

    > plaatselijke verdoving)

    > De uitstrijkjes zijn nu goed.

    > Alleen heb ik nu nog altijd last van contactbloedingen na het

    > vrijen.Het schijnt vaker voor te komen… Zelf kan ik het

    > erg moeilijk accepteren dat ik sinds deze lixexcisiel geen

    > normaal sexleven meer heb.

    > En de angst dat het weer terug is gekomen maakt me erg

    > onzeker…

    > Morgen heb ik een afspraak bij de huisarts ,maar of hij echt

    > iets voor me kan doen

    > is de vraag…

    > groetjes susan.

  • susan

    Hallo jannie,

    Sorry voor mijn late reactie ben net terug van vakantie…

    wat vervelend voor je. Hopelijk ben je toch terug gegaan

    naar het ziekenhuis. Zij kunnen dit echt behandelen, bij

    mij hebben ze het plaatselijk bevroren.

    Bij twijfel altijd met je arts praten want die onzekerheid hoeft

    echt niet!!!

    groetjes Susan

  • Ingrid

    Ik moet as vrijdag voor een lixexcisie. Ik heb gekozen voor een algehele narcose..maar nu is de vraag hoe lang duurt zoiets voordat het geneest en wanneer kan je weer normaal functioneren?

  • jannie

    hoi Ingrid

    ik heb ook lixexcisie gehad en heb dat onder plaastelijke verdoving laten doen

    deed geen pijn ik voelde een lichte druk maar verder heb ik niks gevoeld

    de arst is ongeveer 20 min bezig geweest denk ik

    ben na een kop thee weer huiswaarst gegaan

    de eerste dagen had ik zwaar gevoel in mijn buik en beetje weeig gevoel alsof ik ongesteld was maar meer niet

    ze hadden me verteld dat er afscheiding komt de eerste dagen en dat dat erg vies ruikt ,mocht 6 weken niet in bad , zwemmen, sporten en geen sex

    dus echt pijn heb ik niet gehad , maar het herstellen viel me tegen

    arts had me verteld dat er eerst nog wel wat bloed los komt , maar dat was normaal maar mocht niet te erg worden

    de eerste dagen gebeurde er niks , deed echt rustig geen zware dingen tillen geen druk op je buik , maar woensdag kwamen er allerlei zwarte stukjes (korstjes van het dicht branden)eruit en donderdag morgen had ik ineens veel bloed verlies

    gebeld met ziekenhuis hoorde er wel bij maar als ik het niet vertrouwde moest ik maar langs komen

    ben toch langs gegaan alleen al voor mijn eigen gemoed , zag er goed uit was niks aan de hand

    heb echt 3 weken rustig aan gedaan ben toen weer voor halve dagen gaan werken

    zo gauw ik voelde dat ik een zwaar gevoel en moe gevoel in mijn buik kreeg deed ik stap terug

    de laatste week van die 6 voelde ik echt beterschap en ben nu weer helemaal de oude

    de uitslag was goed gelukkig

    moet met half jaar weer uitstrijkje laten maken

    hoop dat je hier wat aan hebt en hoop van je te horen hoe het verlopen is

    groetjes Jannie

  • Ingrid

    Ik ben dus onder het mes geweest afgelopen vrijdag.

    Ik had mezelf even een half uur te vroeg uitgecheckt (half 3), ik voelde me goed, had wat gegeten en gedronken…de narcose was pas om 3uur helemaal uitgewerkt en wat doet mijn lichaam als deze dus pijn heeft moeten lijden (ik was me nergens van bewust want ik was tijdens de ingreep onder narcose) die schakelde zichzelf uit oftwel ik viel flauw voor de deur van het ziekenhuis toen ik aan het wachten was om opgehaald te worden. Mijn moeder (die was mee) schrok zich rot maar wist dat dit kon gebeuren want dat had ik d'r verteld.

    Dus terug naar de afdeling, even bloeddruk meten maar die was ok dus ik mocht weer gaan.Ik kreeg wel een preek maar ik was blij dat ik daar weg mocht.

    Tot op heden heb ik nergens last van. Geen bloedingen, geen buikpijn, geen koorts, niks dus en dat is erg vervelend want je weet dat je rustig aan moet doen omdat je lichaam herstellende is maar je voelt je ok.

    Dus ik blijf nog maar even netjes thuis.

    gr ingrid

  • jannie

    hoi Ingrid

    Ben blij voor je dat het allemaal goed verlopen is en dat je nu geen pijn hebt

    ik heb ook geen pijn gehad , maar doe rustig aan meid want je hebt er niks aan als je bloedingen krijgt

    ik heb toch de 6 weken die er voor staan in acht genomen en met goed resultaat

    luister na je lichaam die verteld het je wel tenminste bij mij

    beterschap en hoop dat jouw uitslag net als die van mij goed is

    groetjes jannieIngrid schreef:

    >

    > Ik ben dus onder het mes geweest afgelopen vrijdag.

    >

    > Ik had mezelf even een half uur te vroeg uitgecheckt (half

    > 3), ik voelde me goed, had wat gegeten en gedronken…de

    > narcose was pas om 3uur helemaal uitgewerkt en wat doet mijn

    > lichaam als deze dus pijn heeft moeten lijden (ik was me

    > nergens van bewust want ik was tijdens de ingreep onder

    > narcose) die schakelde zichzelf uit oftwel ik viel flauw voor

    > de deur van het ziekenhuis toen ik aan het wachten was om

    > opgehaald te worden. Mijn moeder (die was mee) schrok zich

    > rot maar wist dat dit kon gebeuren want dat had ik d'r verteld.

    >

    > Dus terug naar de afdeling, even bloeddruk meten maar die was

    > ok dus ik mocht weer gaan.Ik kreeg wel een preek maar ik was

    > blij dat ik daar weg mocht.

    >

    > Tot op heden heb ik nergens last van. Geen bloedingen, geen

    > buikpijn, geen koorts, niks dus en dat is erg vervelend want

    > je weet dat je rustig aan moet doen omdat je lichaam

    > herstellende is maar je voelt je ok.

    >

    > Dus ik blijf nog maar even netjes thuis.

    >

    > gr ingrid

  • Kaatje

    Hallo,

    Hier is mijn ervaring:

    Ik ben 29 en heb een lisexcisie ondergaan op een donderdag in juni 2007 onder plaatselijke verdoving. Alles is redelijk goed verlopen, maar ik was wel blij dat het voorbij was. Ik was geen moment gerust tijdens de ingreep want ik ruikte gewoon mijn eigen vlees branden. Het enige wat ik heb gevoeld was de onaangename prik maar ik heb voor de rest helemaal geen pijn gevoeld. Na de ingreep voelde ik ook helemaal niks en had totaal geen bloedverlies. Ik voelde me tamelijk goed en heb dan ook onmiddelijk het ziekenhuis verlaten.

    De eerste dagen deed ik het rustig aan en heb ik geen pijn gehad en ook geen bloedverlies dus ik ging op maandag met een gerust gevoel terug werken.

    Ik moest toen toevallig (en typisch) die dag redelijk veel hefwerk doen alhoewel de dokter me verteld had van dit te vermijden. Ik voelde nog steeds geen pijn en ik vind het niet altijd leuk om lastige werkjes te delegeren dus ik ging ervan uit dat het niet zoveel kwaad kon. Diezelfde avond heb ik heel veel pijn gehad en is het bloedverlies begonnen. Ik ben toen die week iedere dag gaan werken maar heb wel afgezien maar heb wel geprobeerd om niets meer te heffen….

    Ik heb in totaal een week echt afgezien van de ingreep en heb +/- 5 weken bloedverlies gehad. Inmiddels zijn we 5 maanden verder en ik moet toegeven dat ik een klein beetje bang ben tijdens het vrijen omdat ik soms na het vrijen last heb van bloedverlies.Soms heb ik dan ook een klein beetje pijn maar dat kan evengoed zijn omdat ik mezelf op dat moment niet 100% ontspan.

    In december moet ik terug voor een uitstrijkje. Ik ben benieuwd en wacht een beetje bang af maar de kans is normaal heel groot dat alles ok zal zijn.

    Groetjes

    Ingrid schreef:

    >

    > Ik moet as vrijdag voor een lixexcisie. Ik heb gekozen voor

    > een algehele narcose..maar nu is de vraag hoe lang duurt

    > zoiets voordat het geneest en wanneer kan je weer normaal

    > functioneren?

  • joyce

    Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een lisexcisie. Ik had eigenlijk gedacht dat ik de volgende dag direct weer normaal zou kunnen werken. Maar zoals ik hier uit begrijp is dat niet mogelijk/ aan te raden?

    Graag zou ik van jullie (of andere) meningen en ervaringen horen.

  • Kaatje

    Ik ben 2 dagen thuis geweest voor deze ingreep. Na het weekend ging ik terug werken en ik heb de eerste werkdag eigenlijk dingen gedaan die ik niet mocht doen, gewoon omdat ik me redelijk goed voelde en niet bloedde ofzo…. tot 's avonds… ik had toevallig uitzonderlijk veel hefwerk gedaan die dag met als gevolg (ik denk toch dat het daar van was) ik pijn kreeg en de rest van de week wel veel last heb gehad, vooral in mijn onderrug en ik was ook wel heel moe. Ik ben in december terug op controle gegaan, en mijn uitstrijkje was OK :o) Dat was een grote opluchting. Ter info: Ik heb geen last of problemen meer van deze ingreep, ik moet enkel gedurende 2 jaar nog om het half jaar op controle.

    Veel sterkte.