onrustige cellen in baarmoederhals

  • luus

    Beste Mensen,

    Ik ben op zoek naar alle informatie die ik kan vinden over baarmoederhalskanker.

    Gisteren ben ik bij de huisarts geweest, aangezien ik al bijna een half jaar last heb van contactbloedingen, tussentijds bloedverlies en soms als ik hard moet werken op het toilet een bloeding als resultaat.

    De huisarts stelde voor om een uitstrijkje te maken, hierdoor ontstond echter onmiddelijk weer een contactbloeding. Bij verder onderzoek zag ze dat zich boven bij de baarmoederhals onrustige cellen bevonden, die ze zo met het blote oog waar kon nemen. Ze zou het uitstrijkje opsturen, maar de uitslag laat 3 tot 4 weken op zich wachten. Ik ben meteen doorverwezen naar de Gynacoloog, waar ik volgende week dinsdag al terecht kan.

    Helaas weet ik niet wat mij te wachten staat. Als ik mijn symptonen google, kom ik telkens alleen uit op pagina's over baarmoederhalskanker. Soms staat er iets vermeld over ontstekingen, maar deze gaan allemaal gepaard met pijn en dat is iets wat ik absoluut niet heb. Alleen af en toe een zeurend gevoel in mijn onderbuik.

    Als iemand mijn klachten herkend, zou ik fijn vinden als jullie reageren.

    Ik ben 45 jaar oud en moeder van een 16 en 17 jarige. Gelukkig getrouwd. Met een hele drukke en veeleisende baan, waar ik optimaal van geniet. Ik leef behoorlijk gezond, alleen heb ik wel wat overgewicht, aangezien we bourgondisch zijn ingesteld. Ik heb van nature een vrolijk karakter en ben erg positief ingesteld. Maar nu voel ik me echt radeloos.

    Groet Luus

  • Dennis

    Surf eens naar http://www.kwfkankerbestrijding.nl/folderViewer.jsp?id=16 hier vindt je veel informatie. Wij hebben er veel aan gehad….

    Dennis

  • pricella

    hallo luus,

    Kan me voorstellen dat je wat meer informatie zoekt .

    zoveel is er niet te vinden als je de weg niet kent .

    Ik zou eerst maar evenb wachten op de uitslagen als ik jou was.

    Als je doorverwezen bent kan het zijn dat ze een kijkoperatie gaan doen om te kijken hoever er kwaadardige cellen zijn .

    Dan kan het zijn dat ze een operatie gaan uitvoeren om het weg te halen .

    Er zijn verschillen van baarmoeder weg nemen tot alles eruit .

    Dat ligt eraan hoe je uitslag is .

    Bij mij hebben ze mn baarmoeder weggenomen maar daarna kreeg ik te horen dat er uitzaaingen waren dus heb ook chemo en bestralingen achter de rug .

    De operatie is me meegevallen en mocht je nog vragen hebben stel ze gerust mischien kan ik je antwoord geven .

    Sterkte groetjes pricella

  • regina

    Hallo Luus,

    Ga jezelf nog niet gek maken voordat je een uitslag hebt.

    Nu ga je van alles lezen maar je kan niet gericht zoeken omdat je nog niet weet wat je hebt.

    Wacht dus eerst af wat de gyn. zegt.

    Groetjes en sterkte,

    Regina

  • luus

    bedankt voor jullie reacties.

    De actuele stand van zaken is dat ik gisteren bij de gynacoloog ben geweest. Echter hier ben ik niets wijzer geworden. Zij wou liever even de uitslag van het uitstrijkje afwachten en vervolgens over 3 weken sowieso een cryochirurgie uitvoeren. Eventueel wou ze nu wel een chlamydia test afnemen. Hiervoor heb ik bedankt aangezien wij al meer dan 25 jaar monogaam leven.

    Helaas moet ik nu nog minimaal 2 weken wachten op de uitslag van het uitstrijkje.

    Maar ik sla me er wel door heen.

    Allemaal bedankt, voor jullie luisterende oor.

    Groet Luus

  • Skila

    Hallo Luus

    Ik heb precies hetzelfde gehad en maak je voorlopig even geen zorgen.

    Onrustige cellen in de baarmoeder kan van alles betekenen. Van “gewoon” onrustige cellen tot kanker. Dat zal je uitstrijkje uitwijzen (pap 1 betekent alles okee, pap 4 is foute boel). Bij mij wisselde het van 1 tot 3a. Dat betekent GEEN kanker, maar wel dus onrustige cellen. Als je daar niks aan zou doen, ZOU het kunnen dat die onrustige cellen over 10 jaar veranderen in kankercellen.

    Bij mij hebben ze eerst Crio behandeling gedaan, dan wordt er een paar seconden een bevroren staafje tegen je baarmoedermond gehouden (niet echt pijnlijk maar wel onprettig) zodat die cellen afsterven. Na een paar maanden heb je dan weer een uitstrijkje, dan zou alles weer normaal moeten zijn.

    Bij mij was het helaas niet afdoende en ben ik een jaar later geopereerd waarbij ze het randje van de baarmoedermond hebben weggesneden (dus niet de hele boel eruit). Operatie duurde 20 minuten. Was geen pretje, veel napijn gehad maar imiddels is alles weer goed en zit ik sinds die operatie weer in pap 1.

    Probeer je hoofd koel te houden, ik weet hoe rottig die onzekerheid is maar de kans is groot dat het allemaal meevalt en goed te behandelen is. Heel veel vrouwen hebben helaas hetzelfde probleem!

    Laat je weten hoe het gaat?

    Sterkte! En als je nog wat wilt weten mail dan even.

    Groeten, Skila

  • judith

    Beste Luus,

    Het is voor jou alweer een poosje geleden, hoe is het nu met je?

    wat is er uiteindelijk voor uitslag gekomen, je zult misschien wel denken waarom wil ze dit allemaal weten, nou omdat ook bij mijn uitstrijkje werd gezegt dat er veel onrustige cellen met het blote oog te zien zijn en ook ik nu met veel vragen zit, ik hoop echt dat het met jou heel goed gaat en je mij vragen wil en kunt beantwoorden, ben echt super nerveus maar dat hoef ik jou niet uit te leggen,

    groetjes Judith

  • vitalija

    hallo,

    ik heb een vraag.

    Ik ben 4 maanden geleden geopereerd aan me baarmoederhals. Ze hebben 1 cm vanaf gehaald omdat er onrustige cellen in zaket, en was pap 2. Maar nu 4 maanden later blijkt weer dat ik onrustige cellen in me baarmoeder heb. Dus word weer tiojd om naar de gunaecoloog te gaan. Ik maak me zorgen dat ik niet meer zwanger kan raken. Heb jij eniog idee?

    hartelijk dnak.

    groetjes,

  • Bianca98

    vitalija Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo,

    > ik heb een vraag.

    > Ik ben 4 maanden geleden geopereerd aan me

    > baarmoederhals. Ze hebben 1 cm vanaf gehaald omdat

    > er onrustige cellen in zaket, en was pap 2. Maar

    > nu 4 maanden later blijkt weer dat ik onrustige

    > cellen in me baarmoeder heb. Dus word weer tiojd

    > om naar de gunaecoloog te gaan. Ik maak me zorgen

    > dat ik niet meer zwanger kan raken. Heb jij eniog

    > idee?

    > hartelijk dnak.

    > groetjes,

  • infex

    http://infex.woelmuis.nl/09018.html

    baarmoederhalskanker

    hoop dat je hier wat aan hebt.