na sex:bloed bij afscheiding

  • floor

    hoi,

    ik heb gister bij de dokter een uitstrijkje laten maken omdat ik 3keer tijdens de sex een bloeding kreeg en een dag door vloeide. hij vertelde wel dat mijn baarmoedermond er geiiriteerd uitzag.

    de uitslag komt pas over 3 weken, ben nu stikzenuwachtig..

    op internet kom ik alleen uit op baarmoeder(hals)kanker met dit symptoom.

    zijn er ook vrouwen van mijn (25jaar)leeftijd die baarmoeder(hals)kanker hebben op dit forum?

    ik heb 2 sexpartners gehad, slikte 10 jaar de pil, rook, heb onregelmatige cyclus en ben nu 10 maanden bezig zwanger te raken.

  • Elma

    Bloed na sexuele gemeenschap kan ook o.a. een droge vagina als oorzaak hebben. Dit is ook op het internet te vinden.

    Roken is heel ongezond.

    Dat je in spanning afwacht, kan ik me goed voorstellen. Zolang baarmoederhalskanker nog in de eerste fase verkeert, is het overigens heel goed te genezen. Tegenwoordig wordt er steeds meer voor een combinatie van bestraling en chemokuren als behandeling gekozen.

  • pricella

    hoi floor ,

    Ik be net 30 geworden en heb baarmoederhalskanker ! .

    Maar mischien moet je eerst maar eens op je uitslag wachten want er kan nog zoveel meer aan de hand zijn .

    Anders maak je je mischien wel voor niks zo druk ?????

    ik hoop voor je dat het allemaal meevalt .

    groetjes pricella

  • joke

    beste floor

    ik heet joke ik ben 32 jaar en heb een soort gelijke situatie mee gemaakt.

    ik las je berichtje en ik heb pap 3 b gehad dit was wel zo nodig ernstig dat ik hier aan geoppeerd ben geweest dit is 2 jaar geleden gebeurt

    ik ben nu 32 jaar en heb nu weer een uitstrijkje gehad voor 1maand geleden

    en nu is het weer pap 3a dus weer niet goed .ik moet over een half jaar terug komen.

    ik heb de uitslag van mn vorige uitstrijkje vrij vlot gehad hoor

    na 2 weken ze sturen het op naar leiden en als het echt ernstig is word je echt wel

    binnen 1week gebeld door je gynacoloog.

    maar ik zou als ik jou was niet heel erg druk gaan maken want stress is ook een ver oorzaker van kanker

    en er is tegenwoordig heel erg veel aan te doen

    ik ben dan geoppeerd ze hebben mij gecuriteerd en de kwaad aardige cellen weg gehaald

    alleen heb ik erg veel druk en stress de afgelopen tijd gehad en ja dan slaat het op je zwakke plek

    wacht het rustig af dat is makkelijker gezegd dan gedaan

    dat weet ik ik ben er zelf nuchter onder gebleven

    en nog steeds ………………………………………

    ik wil je heel erg veel sterkte wensen

    met de verder tijd tot de uitslag

    en maak je niet te druk

    groetjes joke

  • mijn

    ik ben sinds 1maand gestopt met de pil ivm met erge griep.2weken geleden antibiotica gehad ivm blaasontsteking.sinds die tijd bloed ik na het vrijen.kan dit ook met baarmoederhalskanker te maken hebben?ik ben 29jaar.

  • mono 44

    Tja ken het probleem.

    Ben momenteel 42 jaar en vol in de overgang is in augustus 2008 vastgesteld.

    Had drie jaar geleden ook naar sexuel contact bloedverlies.

    Eerst dacht hij dat spiraaltje moest krijgen en dat ging niet. Naar echo bleek ik een baarmoeder van kind van 11 jaar te hebben. Werd ook nog lachend gebracht door de gyneacologg en ik klapte dicht. Toen ik vroeg wat dit voor evt hebben zwangerschap had betekend kreeg ik als antwoord je bent verpleegkundige dus dat kun je zelf wel bedenken

    Toen flagylkuur gehad bleek een jaar later op controle bij andere gyneacoloog ik had geen infectie. Heb dat toen gevraagd.

    Toen lisbehandeling gehad en hebben ze afwijkende cellen weggehaald.

    Ben daarbij des dochter en heb overgangsklachten gehad met 33 jaar, maar dat was flauwekul. Ben in een zware depressie toen gekomen.

    Ben op de jasminpil gezet en wat denk je jaren later blijkt dat een andere gyneacoloog mij verteld dat die is voor overgangsklachten. Mijn gyneacoloog vertelde nooit iets om gek van te worden en voel me een soort experiment voor mijn desafwijking.

    Nu weer bloedingen onregelmatig.

    Gyneacoloog gegaan tja geen afwijkende pap en geen infectie, maar kreeg een weer een flagylkuur voor zekerheid.

    Net kuur afgerond en weer bloedverlies naar sexuel contact.

    Heb het er helemaal mee gehad en ga as donderdag weer eens naar een andere gyneacoloog, omdat ik bij diegene die ik wilde moest wachten 3 weken.

    Ik ga echt op mijn achterste poten staan dat ze het nu maar eens uitzoeken.

    Je wordt zo onzeker als maar iets vooral als je pas een relatie met iemand hebt is dit niet prettig.

    Roep al 12 jaar jongens ben in de overgang en was gestopt afgelopen zomer ivm in infectie en toen kwamen alle klachten en naar drie maanden bloed prikken werd bevestigd wat ik al 12 jaar roep en waar ik voor gek wordt verklaard.

    Voel me niet seriues genomen door iedereen.

  • priscilla

    hallo allemaal,

    vandaag ben ik gebeld door de professor met uitslag van uitstrijkje

    ik was erg zenuwachtig omdat ik natuurlijk al zo lang loop te tobben tussen pap3a-b en met bloedingen

    toen hij dus belde vertelde hij dat de uitslag pap3a-1 is hij praat dan over licht afwijkend (vorige x was het pap3b cin2 dus dit klinkt beter)

    hij zei dat ik over half jaartje terug moet komen voor opnieuw uitstrijkje

    ik begon dus even over mijn bloedingen dat ik eg zo last ervan heb en ook contactbloedingen maar volgens hem is er geen verband hiermee en moet ik afspraak maken met gyn.

    nou zit ik dus met nog meer vragen…..waar komt het dan vandaan????

    heeft iemand een idee?

    ik ga snel een afspraak maken met gyn. en maar weer half jaartje wachten

    het maakt me best onzeker allemaal wat kan het allemaal zijn?

    en ook zoveeel moe, zooo snel, ik ga gelijk even vragen om te kunnen bloedprikken

    ik hoop reacties te krijgen,

    sterkte allemaal!!

  • Adrienne

    Hoi Priscilla,

    Langs de gyn gaan inderdaad, ik vind dit niet normaal klinken zeg maar. Gewoon doen.

    Succes!

  • priscilla

    hallo allemaal,

    adrienne ik ben vandaag bij gyn. geweest

    het advies wat ik het hele gesprek gehoord heb: stoppen met roken!!

    ik weet het roke is eg niet goed maar heb al vaker geprobeerd te stoppen met roken:(

    ook was het advies stoppen met de pil

    die 2dingen zullen al heel wat beter maken

    ik had het erover dat ik heeel erg veel moe ben en dat ik denk aan te kort aan ijzer maar nee volgens haar is dat niet zo

    toch heb ik gezegd dat ik wilde bloedprikken nou dat kon uiteindelijk en weer de vraag ben je op chlamydia getest (al zoo vaak) du dat hoefde niet meer

    ze heb ook ff met echo gekeken zag er goed uit

    ik vertelde ook dat een andere gyn. een x had over laseren maar nee volgen haar eerst maar is stoppen met roken

    over 3maanden terug komen en dan kijken hoe het is want dan ben ik gestopt met roken(volgen haar )

    ik voel me aardig rot had dit niet verwacht….

    mn eerste stap maar maken minderen met roken….

    groetjess priscilla

  • Adrienne

    Ja klopt roken vertraagt dat de hpv virus uit je lijf gaat. Bij mij was het gelukkig weg vorig jaar november. Heb die 2 jaren tijdens de behandeling en erna nauwelijks gerookt, roken verlaagd je weerstand dus daarom is het slecht voor alles dus eingelijk….bij mij heeft het geholpen had ik niet verwacht. Doe maar is goed en je zal je dus ook minder moe voelen ;-).