uitzaaingen baarmoderhalskanker

  • pricella

    hallo allemaal ,

    Ik zag deze site en kwam ook tot de ontdekking dat er nog maar zo weinig bekend is over baarmoederhalskanker en dan ook nog eens onder de jonge vrouwen !.

    Ik ben 2 januari opgenomen wegens baarmoderhalskanker en hebben ze mn baarmoeder verwijderd en hadden ze gedacht dat ik daarna weer gezond zou zijn .

    Maar de dingen zijn nu veranderd !!!.

    Ik heb uitzaaiingen in mn lympfklieren die zijn zo microscopisch klein dat ze die niet kunnen zien via scan of bloed ! het is een agressieve vorm die weinig voorkomt en die niet onder controle is te hoouden of dus te zien is en erg zorgelijk is .

    Ik ben 4 januari 30 geworden en mama van 2 mooie dochters van 8jr en 5 jr.

    Nu heb ik te horen gekregen dat als ik geen behandeling onderga ik niet langer leef dan een jaar ! en nu moet ik dus chemo en bestraling behandelingen ondergaan zorder enige zekerheid .

    Ze kunnen me niet vertellen of ik dit ga winnen of verliezen !.

    Mn enige kan is dit te ondergaan en open op een beetje geluk maar wel realistich blijven en ook te weten dat ik dit niet ga overleven .

    Ze kunnen me niks vertellen en garanderen ook niet na de behandelingen omdat ze het stomweg niet kunnen controleren .

    Ik wil gewoon iedereen waarschuwen hoe jong je ook bent wees altijd alert want net als ik kan jou dit ook overkomen ookal zijn de kansen maar klein .

    Ik had dit ook niet verwacht niemand niet maar hetgebeurd wel .

    Mijn leven is vanaf nu onzeker en niemand weet wat er komen gaat ….

    kus pricella

  • pricella

    ben ik weer even ,

    Zag dat ik aardig wat taalfouten had sorry daarvoor ! .

    En graag kom ik natuurlijk in contact met mensen die dit ook hebben meegemaakt of zoiets .

    of die ook chemo hebben gehad en bestralingen of ook die ervaring mee uit te wisselen alles wat er komen gaat is voor mij ook nieuw en onzeker .

    En erover praten met lot genoten vind ik wel prettig .

    groetjes pricella

  • geert

    Hallo Pricella

    Mijn vrouw heeft morgen haar eerste bestraling en woensdag de eerste ghemo .

    Hoe verloopt bij u de behandeling en wat zijn de resultaten?

    Mijn vrouw is vorige week 41 geworden .

    Groeten geert

  • pricella

    hallo geert ,

    Keek toevallig weereens even op deze site en zag je vraag staan .

    Ik ben nu klaar met mn chemo en bestraling behandelingen en ik moet zeggen ik heb het erg goed doorstaan afentoe beetje misselijk en diaree maar het was erg goed vol te houden .

    Maar ik heb gehoord dat de meeste mensen er wel erg ziek van zijn dus veel overgeven en diaree je krijgt er wel medicijnen voor maar het pakt bij iedereen anders uit .

    Ik hoop voor je vrouw dat het bij haar net zo goed gaat als bij mij want dan slaat ze zich er wel redelijk goed doorheen ! heelveel stekte en ik wens jullie gezondere tijden voor de toekomst .

    Veel liefs pricella .

  • regina

    Goed bericht !

    Gefeliciteerd.

    Groetjes,Regina.

  • sebrenda

    Hoe weet je of je baarmoederhals kanker hebt welke klachten heb je dan.. en ik wens jullie liefs en sterkte geert en je vrouw en pricilla

  • pricella

    hoe je weet of je dit hebt ??

    Door een uitstrijkje te laten maken bij de dokter ..

    Of als je klachten hebt zoals tussentijdse bloedingen , vieze afscheiding, bloedingen na sex, pijn in onderbuik en of rug , als je klachten hebt moet je altijd ff naar de dokter verder kan het ook zijn dat je helemaal niks merkt dat is de ernst van deze ziekte !!! .

    bedankt voor je reactie groetjes pricella.

  • jo 74

    hallo pricella

    bedankt voor je berichtje op mn mail .

    ik ben niet geschrokken. helaas heb ik het erfelijk in mijn familie

    zitten en dan wel borstkanker

    nu heb ik het mijn leven door erg veel temaken gehad met

    kanker tante overleden eraan mn andere tante heeft borsten eraf gehaald

    en 1 tante is nu met de chemokuren bezig

    en ooms zijn van mij ook overleden …

    ik weet dat het leven heel kei hard is ….

    en ik heb nu zelf baarmoederhalskanker gehad

    ik ben hier voor 2jaar gelden geopeerd zoals in mn mail ook staat

    nu zei mn tante wel dat het wel ermee te maken heeft allemaal

    borstkanker en baarmoederhals kanker

    ik moet hiervoor in juli ook onderzocht worden

    ik wilde je toch even iets meer vertellen hiervan

    en ik wil je ook heel erg veel sterkte wensen .

    met het verloop ervan het lijkt mij wel erg fijn om met je mailen

    heel erg veel sterkte ook aan je man en kinderen

    en geniet van de mooie dingen !!!!!

    een hele dikke knuffel terug

    groetjes joke

  • sevda

    hoi pricella,

    ik zal je niet vragen hoe het met je gaat, want we weten allemaal inmiddels dat het niet zo is.

    je maakt iets heel evrschrikkelijks mee, en ik en anderen hier willen je steunen met alles. we kunnen je problemen horen en je bijstaan. al is het 50 keer hetzelfde verhaal. gooi het er allemaal uit.

    je bent hier van harte welkom op deze web site. ik heb hier ook mijn toevlucht gevonden omdat ik nergens met mijn verhaal etrecht kon en nog steeds nergens terecht kan.

    hoe moeilijk het ook voor je si probeer positief te blijven want van alle negatieve heb je zeker geen goede. je bent nog jong ik ben 26 en worstel met de voorstadia als dat nog steeds zo is. het is met deze ziekte zo dat je niet weet mhoe en wanneer en hoe hevig het zich ontwikkeld. en dit is juist het enge ervan

    lieve precilla hou je taai. zeker voor je prachtige kids.

    GIRLPOWER we zijn niet klijn te krijgen

    kusjes sevda