angst

  • Eskrimo

    Hallo,

    Ik kwam op deze site terecht omdat ik wilde kijken of er meer vrouwen zijn die hetzelfde meemaken als ik. En ik dacht dat ik er wellicht iets mee op zou schieten.

    In februari j.l. hebben ze in het Erasmus MC een uitstrijkje gemaakt, de uitslag hiervan was PAP II. Er werd gezegd dat bij 90% van de vrouwen het lichaam dit zelf oplost.

    Eind augustus maakten ze het tweede uitstrijkje. De uitslag hiervan was PAP 3A

    Nu moest ik voor een colposcopie, de uitslag hiervan is CIN II en het is groter dan ze dachten. Nu moet ik geopereerd worden, binnen 6 weken. Dan gaan ze een stukje van de baarmoedermond weghalen.

    Ik sla doodsangsten uit kan ik je vertellen.

    Ik weet dat baarmoederhalskanker niet erfelijk is. Ook weet ik dat baarmoederkanker wél erfelijk is. En laat het nou zo zijn dat alle vrouwen in mijn familie rond lopen zonder baarmoeder…

    Je begrijpt dat ik erg bang en onzeker ben voor dat gene dat me te wachten staat.

    Ik vond op deze site niet wat ik vond maar het doet me wel goed om het even van me af te schrijven…

  • Linda

    Wat jammer dat er niemand gereageerd heeft op je berichtje, terwijl je angst zo begrijpelijk is. Hoe is het nu met je? Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop van harte dat jij als enige vrouw in je familie mét baarmoeder blijft rondlopen!